• Katharina

Teletubbies

Vad tycker ni om dem?

Jag gillar dom mer och mer. Det är kramar och dans och de är såååå snälla med varandra. Dessutom är de könslösa vilket jag tycker är suveränt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-12 00:42:09:
    Har märkt ni att de tydligen inte alls är könslösa. I filmen "oj så tokigt" (tror jag den heter) så nämns de med hans och hennes

• Svar på tråden Teletubbies
  • varfördåför

Katharina: det avr inte meningen.. det spårade ur lite då du inte var o övervakade oss =/

• Katharina

Xylifon: Ja ni är värre än minsta barnrumpor. Här avverkar vi ett sådant viktigt ämne som teletubbies och ni bara svävar iväg Men du är förlåten du mä

• varfördåför

Katharina: o.. tack tack.. det känns bra

• Katharina

Skönt att kunna göra gott

Jäääätteeeee kjaaaaaaaaam

• varfördåför

jag måste nog köpa en dvd film med tubbisarna till den nya bebisen

• Mumu

OK, back to business! Tråkiga jag gillar inte Teletubbies, JUST för att det är ett program producerat och framtaget för så små barn! Så jag förstår precis vad Atena pratade om tidigare, jag tycker till och med att diskussionen kring tv-tittande är näst intill oundviklig när man frågar vad folk tycker om Teletubbies.

För mig känns det fullständigt onödigt och till och med dåligt att sätta min tiomånaders son framför tv:n för att han ska titta ett program, bara för att det är skräddarsytt för bebisar. Jag tycker inte att allt som är gjort för bebisar automatiskt är bra och nödvändigt för dem.

Sen är det väl jättebra om det kan visas vid utvalda tillfällen, som nån skrev vid provtagningar på barn, om det nu funkar så. Men inte i vårt vardagsrum, tack!

Om jag bortser från syftet och försöker se mer objektivt på programmet, då? Nej, jag gillar det inte ändå. Men så är jag ju ingen bebis heller!

• varfördåför

Mumu: det var jag som skrev det om lassa.. o det funkar faktiskt bra.. vi hade det som sagt då sonen var inläggd på isoleringen.. (där finns inget att göra) jagtycker attd et är ok att min son ser dvd filmer innan han lägger sig på kvällen för att varvaner.. eller om han e jättegrinig o hungrig o jag står o lagar mat.

sålänge man gör allt det andra med dem också.. läser, leker, är ute o springer, träffar vänner, ritar, pysslar, mm. så jag har inte dåligt samvete

• Katharina

Jag håller Xylifon. Det handlar som alltid om balans. Böcker - absolut, Teater - absolut men även lite teletubbies i mammas knä för att varva ner innan man ska i pyjamas

Att lämna barn själva framför tvn tycker jag inte man gör i den åldern. Det är för mig en självklarhet.

• varfördåför

Katharina: det beror ju på oldern o vad det är för tv program.. mn tvååring ser dvd filmer själv, för då vet jag att där ine är någon reklam eller så..

o tillsamans med mig så ser han vadsomhällst, idag diskuterade vi lite buffy jag o han o kom överens om att de var så dumma o att man absolut inte fick slåss sådär.. o att alla blev så ledsna..

jag är ingen fanatsik tv motståndare.. men han ser inte tv själv, somsagt då vill jag kunna prata med honom om det är konstiga saker som händer.

• Mumu

Nej, jag är absolut ingen rabiat tv-motståndare jag heller. Det är bara konceptet, att tillverka program speciellt för _så_ små barn, som går bort för mig. Därför har jag svårt att se att vi kommer köpa just Teletubbies till vår son. Men han kommer säkert att se det nån gång, på nåt sätt, och det gör mig inte så mycket.

Vi har många andra sätt att varva ner här hemma som funkar bra, så då väljer jag bort det som inte känns bra för mig, och det som Abbe inte heller har något behov av .

Abbe är mitt första barn också, så jag har lite svårt att tänka mig hur livet kommer se ut om ett år. Hur stor kommer han vara i sinnet, hur mycket kommer vi kunna samtala om? Kanske kommer jag att tycka att Teletubbies är världens bästa grej då?

Svar på tråden Teletubbies