• Katharina

Teletubbies

Vad tycker ni om dem?

Jag gillar dom mer och mer. Det är kramar och dans och de är såååå snälla med varandra. Dessutom är de könslösa vilket jag tycker är suveränt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-12 00:42:09:
    Har märkt ni att de tydligen inte alls är könslösa. I filmen "oj så tokigt" (tror jag den heter) så nämns de med hans och hennes

• Svar på tråden Teletubbies
  • varfördåför

Mumu: hur gammal e han nu? alvin e iof väldigt tidig med allt (inte skryta o gämföra menjag ahr faktiskt inte träffat någon tvååring som faktiskt går att diskutera med som han) så där för tycker jag att det är ok för han o titta. det kanske kommer att kännas väldigt fel att lämnad et nya barnet framför tv:n eller att ens sitta där med h*n, man vet ju inte vad h*n får för personlighet

• Mumu

Precis, Abbe är ju bara tio månader, för mig känns det mer eller mindre otänkbart att sätta honom framför ett program, vilket som helst, med intentionen att han ska titta. Kalla det dubbelmoral, men han får hellre "smygkolla" (alltså vila ögonen på rutan och intressera sig för de glada färgerna, som det baaaara är han gör i mammas ögon... ) på andra program vi kollar på, men jag vill inte att han ska _se_ program ännu.

• ahlcec

Vet ni hur sjuk jag är? Jag har aldrig sett teletubbies, inte June heller. Ändå har jag läst HELA tråden!

Här ska icke införskaffas några teletubbiesfilmer, rätt vad det är sitter jag med fyrkantiga ögon och sjunger med och klappar händer! Haha

• varfördåför

Mumu: ok.. men jag tror att det faktiskt är så att de inte kållar förns de är ganska stora.. min son var över tvåår innan han orkade se bolibompa.. innan dess var han inte ett dugg intresserad

• Atena

Halloj igen!

Jag är rabiat ( ) TV-motståndare när de gäller (små) barn! Inget Teletubbies här och inga andra TV-program heller. Skulle aldrig drömma om att sätta min son (10 mån) framför TV:n, varken ensam eller tillsammans med oss! Anledningen till detta är att jag tror på de larmrapporter som kommit om hur små barns hjärnor påverkas av TV-flimmer. Det var för övrigt en ny artikel om detta i DN häromdagen.

Min ambition är att inte låta mina barn titta på TV ensamma när de blir större heller! Hoppas att jag aldrig kommer att hemfalla till att låta dem ha TV i egna rummet eller ligga i sängen och titta innan läggdags! Inte förrän i 10-årsåldern tycker jag det är lämpligt att se på TV ensam; yngre barn än så behöver någon att sortera och diskutera intryck med!

Jag tycker inte det handlar bara om balans! Om något är (bevisat) skadligt är det inte OK ens i små mängder för balansens skull.

• Katharina

Atena: Kan du inte länka till rapporten att det är tv-fliret som är orsaken till att barn inte ska se på tv. Jag har läst rapporter men då handlar det om snabba bildbyten.

Dessutom så är ju tv-föimret något som hör dåtiden till. En digitaltv flimrar inte, är dte då helt ok att se på tv?

• varfördåför

Atena: sådant som e bevisat skadligt skriver du.. tex som att äta flingor, micra mat, äta lätt produkter, duscha, mm mm

jag kommer aldrig häller att ha en tv i sonens rum.. det blir isf då han e typ 15, man kan ju änså inte sitta o titta på tv med sin 15åring varjegång han ska titta

• Katharina

Vet ni vad sonen säger? Tapshoes tapshoes *ler*

• Katharina

Idag har sonen titta på en ny teletubbiefilm. Där spiller de tubbiekräm på stolen och säger berättare "hans stol" och "hennes stol" *ARG* Då är de ju inte könslösa längre ju

• Pallas

Katharina: skulle precis skriva om det! Vi har också sett den här hemma.

• Katharina

Pallas: Varför gjorde de såååå? Jag vill ju att de ska vara bara Teletubbiesar.

Svar på tråden Teletubbies