• Katharina

Teletubbies

Vad tycker ni om dem?

Jag gillar dom mer och mer. Det är kramar och dans och de är såååå snälla med varandra. Dessutom är de könslösa vilket jag tycker är suveränt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-12 00:42:09:
    Har märkt ni att de tydligen inte alls är könslösa. I filmen "oj så tokigt" (tror jag den heter) så nämns de med hans och hennes

• Svar på tråden Teletubbies
  • Cheri

haha min son älskade oxå det där dumma tepartyt!!

Och så skrattade han så han kiknade i avsnittet med "tubbykrääääääääääääääääm"

• varfördåför

det med tubbykrääääääääääääääääm är det enda som jag sett (ha det på lassa då vi var inlaggda) det tyckte alvin var riktigt roligt. jag tycker väl att dte var ganska jobbigt.. menjag gillar typ inga av barnprogramen som passar honom just nu.. det blir bättre då han kan börja se ricktiga filmer som Aladin osv

• Cheri

Här e d bara pokemon o sånt där som duger nuförtiden.

Fast alladin e en stor hit oxå!

• varfördåför

hoppas pokemon har försvunnit innan alvin e i den ålder.. o diggemon som e ännu värre *ryser*

• Cheri

haha jag visste det!

Jag hör min egen röst "min son ska ALDRIG få titta på pokemon" för några år sedan.

Av någon anledning såg jag själv ett avsnitt senare och insåg att det inte är något fel på programmet alls, inte mer våld än i Alladin!

tummen upp för pokemon!

• varfördåför

nää.. det är inte våldet som stör mig (min son ser buffy *skäms lite) det är bara det att det är så komersielltdet gillar jag inte, osså är det ett ganska dåligt program rent allmänt. osså hatar jag låten som e före diggemon

• Cheri

Digimon digitalmonster digimon du e champion! *fniss*

Jag som tecknare ser gärna att min son ser på pokemon som ju är tecknad av några av världens främste tecknare! Och så tycker jag faktiskt att programmet är bra!

Samma som jag tycker att vill man ha musikaliska barn så ska man se "nalle har ett stort blått hus" *S* Det är ett riktigt bra program för de mindre oxå!

Fast nu blir det kke lite OT

• varfördåför

jag e bild estetare o pojkens pappa sjunger i ett popband.. så jag får väl rikta in mig på pokemon o nalle har ett stort blått hus då

nää.. jag gilla rinte upplägget i pokemon, dte händer ju som inget.. det bara åkerrunt o slåss på olika arenor. det är som samma varje avsnitt.

• Cheri

Dom slåss ju inte dom utmanar varandra med sina pokemonfigurer. Ett spel
    Och dom är väldans snälla me varandra och pedagogiken spelar emot våld.

Det är lite som att göra en film om att kasta kula

• varfördåför

men jag ser ju även "monsterna" som små presonligheter o det är så hämskt att det gör sådan skilnad på pickatio o de andra månsterna.

Svar på tråden Teletubbies