• Katharina

Teletubbies

Vad tycker ni om dem?

Jag gillar dom mer och mer. Det är kramar och dans och de är såååå snälla med varandra. Dessutom är de könslösa vilket jag tycker är suveränt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-12 00:42:09:
    Har märkt ni att de tydligen inte alls är könslösa. I filmen "oj så tokigt" (tror jag den heter) så nämns de med hans och hennes

• Svar på tråden Teletubbies
  • Pallas

"Ett maaagiskt moln från fjärran land, helt oförstört av tidens tand, skänker oss magiska blommor med mycket vaaaaarsam hand"

Ååååå pust och stön! Hur många år ska man behöva lyssna på detta nu?

• syster mini

Pallas:
    Det är nog bäst att ställa in sig på en massa år

- Syster mini,
    ...som förträngt allt det där men som snart får börja på ny kula igen...

• Katharina

Pallas: Lägg av, det är ju vacker poesi ju

Fast en sak förstår jag inte Dipsy säger ju att hatten luktar gott, varför springer han iväg?

• rullan

Vet inte varför jag inte gillar dem.. tycker inte att de är mysiga eller gulliga bara lite iriterande.. (fast byggare bob är inte särskilt mysig han heller )

• varfördåför

lite mer kuriosa om dem: de förbjöds i vissa delar av usa då mamorna var helt övertygade om att deras söner skulle bli homo bara för att den blåa teletubin hade handväska

• Katharina

Rullan: Leos mormor klarar inte att se på dem, hon tycker de ser döa ut

Xylifon: Ja där ser man vad vuxenvärlden konstruerar, så fånigt

• Pallas

xylifon: hahaha jaa, och lila var ju en känd bögfärg! minns att jag läst om det där också, vet dock inte om de förbjöds, bara att det var stormiga diskussioner.

• Tussens mamma

finns de att köpa på typ dvd. ebba är bara 13 mån....iofs.

• varfördåför

Pallas: nää.. det kanske aldrig komm så långt att de verkligen förbjöd dem, även om det iof inte skulle förvåna mig, de har ju så många konstiga förbud där i staterna

• Katharina

Tussens mamma: Jo det finns på dvd Leo är 11 månader och gillar att sitta i mitt knä och varva ner till teletubbiesarna

Svar på tråden Teletubbies