• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • evita

Liziz;
    trolltider var väl julkalendern och trolltyg i tomteskogen var en film... en helt suverän sådan om jag ska tycka till...
    "var är fjant???"
    "häääär mamma"

hihihi...

annats så minns jag nog bäst 5 myror...

• MiaL

åh, Ebba & Didrik!
    det var bra tyckte jag.. såklart hehe..
    o dårfinkar o dönickar..
    .. o så var man ju lite kär i han i den oändliga historien såklart sååå söt

• septbebis

Liziz: Nix, nu tänker du nog på "Trolltider". Trolltyg var ingen julkalender.

• Hannah74

Jag gillade en som handlade om starka apor som levde under vatten. Tror den var kinesisk. Men det är aldrig nån som vet vad jag pratar om. Brukar fråga lite när man börjar tala nostalgi under fester( finns inget som kan sätta igång pratet på en fest som att fråga efter favoritbarnprogrammet!!) o hittills är det bara en enda som vetat vad jag pratar om...! Nån här kanske?

• Hannah74

Men jag HATADE clownen Manne. Det gör jag än förresten.

• Trinity78

Jag fullkomligt HATADE "Rädda Joppe död eller levande!" Jag tyckte ungen var så korkad och oansvarig som inte kunde hålla reda på sina leksaker. En pedant redan då!

• Peppci

hanna 30 jag vet vad du menar. minns den oxå.

Min favvo är drutten och gena

• Maddo86

Jag kommer i håg ett sommarlovsprogram som gick när jag var kanske 9-10, Tippen. Med två killar som programledare och den ena var jag kär i, hehe. Sen när jag var mindre så gick pippi pelikan, den var jätterolig.

• Karpet

KOmmer ni ihåg Joel Bitar? Kommer ni ihåg sången också? "Kommer du ihåg hur vi bada i havet, kommer du ihåg alla fiskar som simma, kommer du ihåg..." Minns inte hela texten.

• Trinity78

Usch, jag tyckte inte om Joel bitar men eftersom jag har ett fotografiskt minne när det gäller texter:

Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
    Kommer du ihåg alla stjärnor och strutar?
    Kommer du ihåg när du var på ett jättekalas?
    Kommer du ihåg hur det var förra sommar'n?
    Kommer du ihåg hur du bada' i havet?
    Kommer du ihåg alla fiskar som simmade runt?

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram