Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • varfördåför

vad hette serin om dendär tjejen som alla trodde var en kille?

• Maiya

Rädda Joppe död eller levande!

• varfördåför

frulan: ja så var det

Maiya: rädda joppe.. det avr spänande

lillstrumpa o systeryster. o hedvig o helge

• Runguska

Jag tyckte så otroligt mycket om Trasdockorna och Dr Snuggels kommer jag ihåg. Jag kommer förövrigt köpa dr Snuggels DVD:n när den släpps

• septbebis

På tal om Solstollarna... Jag såg Per Dunsö på "mitt" Maxi, igår, onsdag. Jag höll på att börja skratta, för jag kom att tänka på alla kul figurer han och Ola gjorde.

• Glowstar

I & för sig en film, men oh så bra, "Trolltyg i tomteskogen"!

• Wagram

Doktor Krall och Tartan. (Kommer fortfarande ihag signaturmelodin till bada.) Daremot hatade jag allt med Staffan Westerberg.

• Liziz

Jag minns att jag verkligen tyckte om den där franska tecknade serien om kroppen! När poliserna åkte rund i sina små skepp och sa åt de vita blodkropparna att åka och reparera skador (de som gjorde radiokalendern förra året rippade rakt av!)

Sedan är jag en av få som minns Kalle Vrångelbäck, som hade Obladi oblada som intro...

Fragglarna var roligt och jag och min bror hade vår egen hemliga gång bakom soffan där bara vi fick plats

Och nu under sommaren går ju Dundermusen i repris i sommarlovsmorgon - den gillade jag, och Stålmormor.

Sedan alla julkalendrar såklart! Förutom det år då det var om Jesus och Maria... Den var så trist att vi knappt fick titta på den...

Kommer säkert på ännu mer när jag krupit i säng... Älskar nostalgitrådar!!!

• Liziz

Glowstar: "Trolltyg" var en julkalender (den enda som faktiskt varit två år!)

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram