• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • frulan

Någon som minns den där kinesiska filmen med apor. Minns inte om det var tecknat eller marionetter. Den gick lite då o då. Den gillade jag, fast den var väl ganska grym va?! Var det "Kung Markatta" kanske?

Sen var det en tant som alltid var sagoberättare, älskade hennes röst... och sagorna!

Och Tummen!!!

• numberone

För att inte tala om hur kul det var att titta på trasdockorna, saknar det programmet!!

Lite trasiga och knasiga, är vårt trasdocksgäng......*nynnar*

• adrenalin

Lilou & Kitty Shark:

Jag såg nåt på TV om barnprogrammens utveckling och ni uppväxta på 70-talet måste ha haft det fruktansvärt!! Usch vilka vedervärdiga barnprogram det fanns...

"KRAAAMAS ska ni göra! Finns det inte nån att kraaama.. kraama en kudde! eller rulla ihop en tidning och kraama! mmmmmm !!!" och allt i utsvängda manchesterjeans och stickade koftor och frisyrer som endast en biblotikarie skulle skaffa sig i dagsläget....

Jag och sambon blev förstummade. Snacka om att försöka vara pedagogiska i MYCKET hög grad!

• numberone

För att komma ihåg Joel så måste man varit intresserad av barnprogrammen under mitten av 80 talet och framåt.... FÖr alla på 70 talet är det väl Drutten och Gena som regerar??

• adrenalin

trasdockorna var okej.

jag kommer ihåg ernie and bert väldigt väl... jag älskade "hupparna" som jag kallade det. men det mest ajag såg hade vi på video.

• frulan

Hehe, tycker vi som växte upp på sjuttiotalet är ganska ok

Om man jämför med program som går idag (inte alla förstås), så tycker jag att vi hade bra program. Klart man blir rädd om sina gosedjur när Joppe är så slarvig
    Om inte annat så har vi ju massor av knasiga barnprogram att prata om.
    Men de flesta jag minns, minns jag med värme.

Jag är normal! Enligt "min" norm...
    Vansinnig djurvän (dödar inte ens mygg), köper aldrig märkeskläder, bryr mig inte om utseende hos mig (jaja, jag sköter min hygien, fniss) eller hos andra, bryr mig aldrig om vad andra har på sig, har ingen aning om vad som är inne eller ute... mm mm...
    Lalallalaaa, ljuva sjuttiotalsbarn

Nu måste jag snart sooova, fick bara tre timmars sömn inatt, så jag är nog lite vimsig nu!

• Lilou

frulan: jag med...ar helt borta...men maste ge lillfisen mjolk snart...*gaspar*

• frulan

Lilou

Puh, jag måste ut på sista svängen med vovven. Han har lyckats somna här under min arm
    *gäääääsp* o lite *fluuum*

Vad hette de där norrmännen?! som hade en tidsmaskin med någon slags sten som skulle i den? Bröderna???
    Det var ju så himla kul, tänk om de kunde sända det igen!

• Trinity78

frulan:
    Bröderna Dahl! Åh det var så bra!

Jag har ett minne av ett program eller film som handlade om dockor i ett dockskåp. Det var en pappa, mamma, en liten pojke och en elak kvinna. Den elaka försökte förstöra hela tiden och lurade pojken en gång så hans mamma räddade honom genom att slänga sig på en lampa. Tyvärr gjorde lampan att hon brann upp (lättantändliga dockor...)
    Det var jättehemskt och jag minns just den scenen väldigt tydligt. Nån som minns vad det hette?

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram