• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Lite inspiration!! Här kommer en blogg fr. Tyskland med otroligt snygga sminkningar!! Hennes ögon är helt otroligt vackra & bilderna så klara. padmitasmakeup.blogspot.com/

• Fluffguf
    LMK skrev 2008-09-15 15:29:27 följande:
    Lite inspiration!! Här kommer en blogg fr. Tyskland med otroligt snygga sminkningar!! Hennes ögon är helt otroligt vackra & bilderna så klara. padmitasmakeup.blogspot.com/
    Wow, tänk om man kunde sminka sig så!
    Life's beautiful with Fluffguf
  • LMK

Fluffguf skrev 2008-09-15 15:31:52 följande:

Wow, tänk om man kunde sminka sig så!
    Eller hur!! Jag blev helt tagen, såå mycket snyggt! Kul att man kände igen så många skuggor från MAC, PL etc.
  • Fluffguf
    LMK skrev 2008-09-15 15:36:35 följande:
    Fluffguf skrev 2008-09-15 15:31:52 följande:Eller hur!! Jag blev helt tagen, såå mycket snyggt! Kul att man kände igen så många skuggor från MAC, PL etc.
    Ja, det var en riktigt bra blogg, den lägger jag i favoriter direkt!
    Det bästa med att ha många skuggor är att man kan kopiera alla stilar utan att ha den exakta skuggan hon har använt
  • Fridapida
    Lillymarleen skrev 2008-09-15 15:25:06 följande:
    Vad rekomenderar ni för täckstift eller liknande ifall man får någon finne eller två? Får alltid en kvarvarande fläck efter en finne som tar evigheter att försvinna! Jag är ljus i hyn. Tacksam för svar!
    Jag använder helst på finnar Make up stores cover all blandat med blend and fix. Men det är inget jag gör dagtid, jag använder då i.d.s egen concealer.
  • Liiza

Greeneyes
    &
    Knott
    ska kolla genast på era bilder, tackar

• Fluffguf
    Phantera skrev 2008-09-15 17:44:15 följande:
    www.eleven.se/eleven-makeup-brush-set-check-1...Vad tror ni om det?SHIT POMMESFRITES!! Vad duktig hon var!! Sjukt snygga sminkningar på den tyska bloggen!!Hon var ju lagom fin också! *avis*Ja e'int bitter!
    Åhh, jag vill ha ett penselset
  • Linny
    Moa Fredrika skrev 2008-09-15 20:01:32 följande:
    wakeupandmakeupbymoag.blogspot.com/ Nu har jag äntligen fått ut en ny makeup i min blogg... min syster fick sitta modell (igen)
    Fint Synd att man inte såg en bild där hon tittade nedåt också så man såg mer av ögonskuggan, nyfiken som jag är Såg inte vilken färg den gick i, var det lila?

Den där tyska bloggen var jättebra. Fina sminkningar!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!