• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Hallonmopeden

Ang Smashbox primer, tack för era svar, men det går att pumpa med den fast inget kommer...

• Fridapida
    Lillymarleen skrev 2008-09-11 12:37:33 följande:
    Hej!Vet någon var (och ifall det går) man kan beställa FACE Stockholms produkter genom nätet? På deras egen hemsida står det att det för närvarande inte går att beställa genom nätet från Europa, men att det är på väg? Så har det stått länge nu tycker jag.Men vet någon ifall det finns en annan sida där det går att beställa dessa produkter ifrån? Tacksam för svar!Vill ej ringa dit heller.Mvh
    Det har varit så ganska länge. Irriterande och lite märkligt faktiskt.
    På hqhairs outletsida finns en del produkter kvar. Frakten går på ca 50 kr men ingen tull eftersom sidan äär från UK. (länk nedan)

www.hqhair.com/code/products.asp?
    PageID=752&SectionID=2146&FeaturedProduct=13508&pID=1
  • Lillymarleen
    Fridapida skrev 2008-09-11 12:59:26 följande:
    Det har varit så ganska länge. Irriterande och lite märkligt faktiskt. På hqhairs outletsida finns en del produkter kvar. Frakten går på ca 50 kr men ingen tull eftersom sidan äär från UK. (länk nedan)www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=2146&FeaturedProduct=13508&pI
    D=1
    Tack så hjärtligt för ditt svar! Ja visst är det otroligt märkligt och underligt. Jag förstår det absolut inte, tror deras marknad hade ökat med 100% då det är många som beställer genom nätet! Det käns som att dom inte alls hängt med i tiden, så tråkigt.

Men tackar för hjälpen. Får väl ta mig ut till närmsta city och köpa i affären då då.

Kram
  • snobben

Förut kunde mn ju handla från Us på nätt men de slutade med det. Det är väl så fortfarande eller?

Styrkekram är inget bra ord.
  • Typ100

Linny: jag har borsten kabuki den dyra men det funkar inte på mig har testat flera gånger....det kanske är helmysko!!!! men så är det......
    vi har olika hudtyper allihopa och just de sminket funkar inte på mig......så är det!!
    men kul att det funkar på dig och på alla andra....
    ...jag provar vidare....

• Linny
    Typ100 skrev 2008-09-11 21:01:03 följande:
    Linny: jag har borsten kabuki den dyra men det funkar inte på mig har testat flera gånger....det kanske är helmysko!!!! men så är det......vi har olika hudtyper allihopa och just de sminket funkar inte på mig......så är det!!men kul att det funkar på dig och på alla andra.......jag provar vidare....
    Alltså, det är inte att jag inte tror dig Jag tyckte det var mysko att den kunde vara så himla sandig bara och trodde att du kanske inte hade en kabuki utan annan sorts borste (alt. en dålig kabuki). Vilket märke är det på kabukin då? Men du har helt rätt att olika hudtyper passar i olika sorters makeup förstås
  • Typ100

kabuki borsten är i.d minerals märket...köpte borsten ihop med sminket....

• katarina118

jag är kär...va på MUS i veckan här å skulle köpa ny foundtion men kom hem med ett sådant där mirakel puder eller minneralpuder eller va de nu heter...det är lite färg på det så man se fint solkysst ut eller vet inte hur man ska förklara...ja är rätt brun i huden..va på kreta för 2 veckor sedan så ja kune ju inte ta ett ljust puder utan de är lite brunt..å de ä sååååå snyggt man se inte ens sminkad ut då man ha det på sig...

visst de kostade lite men de va värt varenda krona..sen köpte ja 3 nya skuggor alla i den nya kollektionen...såååååå nöjd...

• Linny
    katarina118 skrev 2008-09-12 09:49:55 följande:
    jag är kär...va på MUS i veckan här å skulle köpa ny foundtion men kom hem med ett sådant där mirakel puder eller minneralpuder eller va de nu heter...det är lite färg på det så man se fint solkysst ut eller vet inte hur man ska förklara...ja är rätt brun i huden..va på kreta för 2 veckor sedan så ja kune ju inte ta ett ljust puder utan de är lite brunt..å de ä sååååå snyggt man se inte ens sminkad ut då man ha det på sig...visst de kostade lite men de va värt varenda krona..sen köpte ja 3 nya skuggor alla i den nya kollektionen...såååååå nöjd...
    Kul Vilka skuggor köpte du?
  • katarina118

de två lila den ena va ju matt å den andra va ett dust å så blev det den guld/grå dust..

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!