• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • TigerLinn

okej.. det är många som skriver i denna tråd så man har itne koll på vad alla använder men vad använder du för smink och regöring?
    vad e de för hud problem du har.?

kram

Fridapida skrev 2008-10-23 10:01:29 följande:
    Samma här. Nu är det tentaplugg för hela slanten o då hinns inga mejker med. Men jag ska inte på möte utan spinnging ikväll så det blir sminkfritt hela dagen. Jag är just nu inte glad. Mina hudproblem har satt igång igen. Var o gjorde en ansiktsbehandling men tyckte inte att hon gjorde ett bra jobb. Så jag känner mig som ett pizzafejs nu. Jag hatar att sminka över finnar, det ser bara värre ut. Inte kul. Jag kommer nog behöva äta medicin igen o det vill jag inte. Det torkar ut o tunnar ut huden.
  • Salsoul
    Knott skrev 2008-10-22 18:38:10 följande:
    Ang. MUS:s concealers; det finns som sagt "Cover all..." och "Easy cover..." för både röda och blå partier. De som heter "Cover all..." är väldigt mastiga och kompakta i konsistensen och behöver blandas ut med något för att inte se kakiga ut. Däremot de som heter "Easy cover.." är lättare i konsistensen och mer lättarbetade. Om man ska ha under ögonen är Easy cover blue den bästa. Om man ska täcka röda partier kanske Cover all red är bättre, just när man ska punktmarkera.
    Fullt upp den här veckan, kommer inte hinna till butik och prova.. Är dessa Easy cover blue resp. red i någon sorts universalnyans som passar alla hudfärger eller krävs det en skandinavisk hy för att det ska funka? Annars får jag testa deras tre i en "dark"..
  • Salsoul

Linny;

Är du också gravid?
    Även vi kommer förresten ha rätt tätt mellan våra, ca 20 månader (oops OT!)

• Linny
    Salsoul skrev 2008-10-23 10:16:11 följande:
    Fullt upp den här veckan, kommer inte hinna till butik och prova.. Är dessa Easy cover blue resp. red i någon sorts universalnyans som passar alla hudfärger eller krävs det en skandinavisk hy för att det ska funka? Annars får jag testa deras tre i en "dark"..
    Jag gillar inte MUS cover all.. De är så torra och hårda.. Älskar cliniques dock!
    Ja, jag är gravid i v. 29 Inte så tätt dock. Min son hinner bli 3,5 innan son nummer två kommer
  • Linny
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:24:02 följande:
    nån som använder make up store tre i en concealer?
    Har provat men gillar ej
  • TigerLinn

okej jag blev besiken då jag får utslag av den ett stort utslag under ena ögat när jag använder den. kännde mig så lurad när jag var på sminkning där och de använde den på mig sedan var jag dum nog och köpte den som de användt jag var dum och tänkte "ja men den var ju ny innan de la den på mig" sedan gick jag tillbaka dagen efter visade mitt utslag de sa att de inte kunde komma från concelern... och fast dom endast använt den på mig vägrade dom ge pengarna tillbaka.
    jag bråkade länge. men gick hem tomhänt. efter ca 14 dagar när utslaget var helt borta testade jag igen (ville vara helt säker) och samma exem kom. nu vill jag inte använda saker från make up store. om jag hade köpt en helt ny och inte den som de använt på mig då hade jag ju kunnat byta men ibland är man godtrogen. dom hade ju bla sagt att deras smink inte framkallar allergier.

Linny skrev 2008-10-23 10:26:51 följande:
    Har provat men gillar ej
  • LMK

Fridapida skrev 2008-10-23 10:01:29 följande:

Samma här. Nu är det tentaplugg för hela slanten o då hinns inga mejker med. Men jag ska inte på möte utan spinnging ikväll så det blir sminkfritt hela dagen. Jag är just nu inte glad. Mina hudproblem har satt igång igen. Var o gjorde en ansiktsbehandling men tyckte inte att hon gjorde ett bra jobb. Så jag känner mig som ett pizzafejs nu. Jag hatar att sminka över finnar, det ser bara värre ut. Inte kul. Jag kommer nog behöva äta medicin igen o det vill jag inte. Det torkar ut o tunnar ut huden.
    Åh nej, inte igen! Du som kämpade så hårt förra gången med medicinerna & allt. Trist! Ja, det är väl bara att "go back to natural" & hoppas på att det ger sig snabbt. Håller tummarna!
  • Salsoul
    Linny skrev 2008-10-23 10:21:36 följande:
    Jag gillar inte MUS cover all.. De är så torra och hårda.. Älskar cliniques dock!Ja, jag är gravid i v. 29 Inte så tätt dock. Min son hinner bli 3,5 innan son nummer två kommer
    Vad roligt, bara 3 veckor efter mig
    Ska absolut testa Clinique, har torr och känslig hy speciellt nu på vintern kanske funkar det bättre med den.. Research nu, test nästa vecka!
  • Linny
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:34:28 följande:
    okej jag blev besiken då jag får utslag av den ett stort utslag under ena ögat när jag använder den. kännde mig så lurad när jag var på sminkning där och de använde den på mig sedan var jag dum nog och köpte den som de användt jag var dum och tänkte "ja men den var ju ny innan de la den på mig" sedan gick jag tillbaka dagen efter visade mitt utslag de sa att de inte kunde komma från concelern... och fast dom endast använt den på mig vägrade dom ge pengarna tillbaka.jag bråkade länge. men gick hem tomhänt. efter ca 14 dagar när utslaget var helt borta testade jag igen (ville vara helt säker) och samma exem kom. nu vill jag inte använda saker från make up store. om jag hade köpt en helt ny och inte den som de använt på mig då hade jag ju kunnat byta men ibland är man godtrogen. dom hade ju bla sagt att deras smink inte framkallar allergier.
    Men vad fult!! Du måste ju ändå kunna reklamera varan om du får utslag!! Illa! Tycker faktiskt du ska skriva till dem centralt..

Jag tycker den är torr och passar inte min hy alls. Jag har clinique
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!