• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Lejån skrev 2008-10-23 12:55:27 följande:
    Fridapida; hittade du något från de jag tipsade om? Blev ju sugen att buda lite själv när jag gick in för att kolla vad de hette! *haha*
    Ja, tack för tipset. Jag budade hos Be_natural. Varorna är på väg till mig nu så den biten gick bra. Tack för hjälpen.
  • Fluffguf
    Lejån skrev 2008-10-23 12:55:27 följande:
     Fluffguf; jag fick minsann paket av dig igår ju. Danke! *hihi*
    Ja, det var kul Hoppas att du är nöjd
  • nealea

Fridapida! Känner med dig!! Har haft samma problem som du med talgproduktionen o inkappslade finnar som jag blivit tvungen att opera bort man mår skit..jag fick hjälp av en hudläkare med en kräm differin.Sedan går jag var tredje vecka på portömning och aha/syra behandlng..

• nealea

Slutade med krämen i samband med behandlingarna och använder deras produkter mot akne exuviance har funkat bra för mig..

• Salsoul

Jag hann förbi Åhléns en snabbis på vägen hem och pratade med en tjej på Clinique om concealer. Verkar tyvärr som att deras mörkaste är för ljus och grå för min hudton.. fick med ett test som ska provas ikväll. Annars testar jag vidare

• Lejån
    Fluffguf skrev 2008-10-23 13:21:14 följande:
    Ja, det var kul Hoppas att du är nöjd
    japp, en sån har jag spanat på ett tag på e-bay men aldrig kommit mig för att köpa. Tur det då! Bränner gott i läpparna!
    Fridapida skrev 2008-10-23 13:11:37 följande:
    Ja, tack för tipset. Jag budade hos Be_natural. Varorna är på väg till mig nu så den biten gick bra. Tack för hjälpen.
    Åh vad kul! Det gick supersnabbt för mig att få när jag köpte av henne så jag håller tummarna för dig också.
  • Lejån
    Fluffguf skrev 2008-10-23 14:01:38 följande:
    Lejån: tur för mig då
    Har span på många av dina... Så jag kanske återkommer! *hihi*
  • Fridapida
    nealea skrev 2008-10-23 13:48:32 följande:
    Fridapida! Känner med dig!! Har haft samma problem som du med talgproduktionen o inkappslade finnar som jag blivit tvungen att opera bort man mår skit..jag fick hjälp av en hudläkare med en kräm differin.Sedan går jag var tredje vecka på portömning och aha/syra behandlng..
    Differin fungerade inte så bra för mig. Den var alldeles för uttorkande. Jag åt ett läkemedel ett tag (minns ej namnet idag) och använde kutanlösning på huden. Det hjälpte mig. Nu har det kommit tillbaka tyvärr. Det visste jag ju att risken fanns.

Portömning är räddningen för de inkapslade (o förfärliga) finnarna. Men hur mycket jag än vill gå så ofta som var tredje vecka så är det omöjligt. Jag har verkligen inte råd. Som student så har man inte så stora marginaler. Jag får försöka ta mig råd ibland men det är inte tillräckligt ofta.

Det här är inte roligt alls. Jag blir galen av det. Det har varit helt borta i ca 8 månader så jag trodde att jag hade blivit av med alla problem. Men nej... Jag blir galen!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!