• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

TigerLinn skrev 2008-10-23 10:34:28 följande:

okej jag blev besiken då jag får utslag av den ett stort utslag under ena ögat när jag använder den. kännde mig så lurad när jag var på sminkning där och de använde den på mig sedan var jag dum nog och köpte den som de användt jag var dum och tänkte "ja men den var ju ny innan de la den på mig" sedan gick jag tillbaka dagen efter visade mitt utslag de sa att de inte kunde komma från concelern... och fast dom endast använt den på mig vägrade dom ge pengarna tillbaka.jag bråkade länge. men gick hem tomhänt. efter ca 14 dagar när utslaget var helt borta testade jag igen (ville vara helt säker) och samma exem kom. nu vill jag inte använda saker från make up store. om jag hade köpt en helt ny och inte den som de använt på mig då hade jag ju kunnat byta men ibland är man godtrogen. dom hade ju bla sagt att deras smink inte framkallar allergier.
    VA?! Det var det värsta jag hört! Klart du skall ha pengarna tillbaka!! Speciellt när produkten du köpte inte var bevisat oanvänd innan den användes på dig. Stå på dig - du skall ha pengarna tillbaka! Jag har reklammerat mascara ett flertalet gånger & då har jag använt dem i säkert 2-3 veckor. Ibland har den varit grynig/smulig direkt, inte utlovat vad reklamen angett el. att mina ögon inte tålt den. Sånt kan komma efter hand. Fy vad trist!
  • TigerLinn

det är försent nu har gett bort den till en kompis som klara av att ha den.. :( tänk om jag fått de rådet innan men tack ändå.

ja de är skit.. man blir ju besviken när man lagt ut så mycket pengarn som de ändå är på nått så litet...
    nu köper jag endast smink med nöjd kund garanti på bruten förpackning. vågar inget annat.

har iaf äntligen hittat en likanade produkt som heter eye base concealer... från EF

Linny skrev 2008-10-23 10:53:45 följande:
    Men vad fult!! Du måste ju ändå kunna reklamera varan om du får utslag!! Illa! Tycker faktiskt du ska skriva till dem centralt..Jag tycker den är torr och passar inte min hy alls. Jag har clinique
  • TigerLinn

som jag just skrev till Linny så är det för sent nuhar gett bort den. men har löst mig av mitt misstag att ALDRIG rekomendera eller köpåa nått på make up store...

LMK skrev 2008-10-23 10:55:08 följande:
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:34:28 följande:
    VA?! Det var det värsta jag hört! Klart du skall ha pengarna tillbaka!! Speciellt när produkten du köpte inte var bevisat oanvänd innan den användes på dig. Stå på dig - du skall ha pengarna tillbaka! Jag har reklammerat mascara ett flertalet gånger & då har jag använt dem i säkert 2-3 veckor. Ibland har den varit grynig/smulig direkt, inte utlovat vad reklamen angett el. att mina ögon inte tålt den. Sånt kan komma efter hand. Fy vad trist!
  • Linny

Jag älskar dock Make Up store, när det kommer till skuggor, pennor osv.

• TigerLinn

japp... de göra.. men aldirg mer make up store... den var ju obruten tills hon tog och sminkade mig.. men men förstå tanken din.

nå väl.. jag är glad att jag hittat eddie funkhouser.. :D

Linny skrev 2008-10-23 11:01:00 följande:
    TigerLinn: Köp bara obrutna förpackningar, är mitt råd
  • Özlem

hej alla
    det var länge sedan jag skrev ngt här men jag har följt er o kollat på era sminkningar

Har ngn av er som använder Dermalogicas produkter kört face mapping?
    Låter lite sådär o ha en produkt för varje område.

• TigerLinn

vad menar du med en produkt från varje område?

Özlem skrev 2008-10-23 11:07:53 följande:
    hej alladet var länge sedan jag skrev ngt här men jag har följt er o kollat på era sminkningar Har ngn av er som använder Dermalogicas produkter kört face mapping?Låter lite sådär o ha en produkt för varje område.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:03:37 följande:
    okej.. det är många som skriver i denna tråd så man har itne koll på vad alla använder men vad använder du för smink och regöring?vad e de för hud problem du har.?kram
    Jag använder i.d. och är verkligen supernöjd! Har gjort i typ 2 år nu. Dyrt i inköp men blir otroligt billigt i längden. En burk per år. Rengöring är Dermalogica, samma där - kanonnöjd!

Jag har alltid haft mer eller mindre problemhy. Hög talgproduktion i samband med trånga porutgångar ger igentäppta porer. Men förra året så fick jag hemska finnar som gjorde ONT. Så då var det medicin som gällde. Nu känner jag att det är samma typ av finnar. De gör ont på ett helt annat sätt o ser annorlunda ut. Dessutom får jag dem uteslutande på käklinjen o kindbenen. Tidigare har jag haft på halsen, men (peppar peppar) inte den här gången. Det här får mig på uruselt humör.
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-10-23 10:48:08 följande:
    Fridapida skrev 2008-10-23 10:01:29 följande:
    Åh nej, inte igen! Du som kämpade så hårt förra gången med medicinerna & allt. Trist! Ja, det är väl bara att "go back to natural" & hoppas på att det ger sig snabbt. Håller tummarna!
    Ja, det är tråkigt. Tack för omtanken.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!