• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • KhiraLi
    Lejån skrev 2008-10-21 21:42:47 följande:
    jag blir så himla impad hur ni lyckas ta era kort... Jag kan inte alls fota, det blir bara suddigt hur jag än bär mig åt!
    För att ta kort nära på ögonen krävs att kameran har en bra närgräns (dvs klarar av att fokusera på korta avstånd) Oftast behöver man ställa kameran i detta läge vilket kan symboliseras av en blomma i menyerna eller så kallas det helt enkelt makro.
  • Fridapida

ANG cover all från MUS. Om jag verkligen behöver täcka ngt så är den bäst. Men jag brukar blanda med blend & fix (vaseline går lika bra) för att få en mer lättarbetat konsistens.

Är det bara jag som börjar bli riktigt irriterd på Beautybagen? Man vill ju att den ska komma nu.

• Salsoul
    Pindus skrev 2008-10-22 17:11:50 följande:
    håller faktiskt på att prova clinique nu efter ett impulsköp på taxfreen :) o känner att den gula (vad heter den nu igen,....) inte riktigt håller för natten... O det va gift time på åhlens :)
    Du menar den gula, dramatically different moisturizing lotion/gel? Vet inte vad du har för hudtyp, jag har torr hy och måste ta ett lager Continuous rescue antioxidant moisturizer ovanpå för att det inte ska strama. Nu är det ju ingen nattkräm egentligen, men funkar bra ändå
  • Lejån
    KhiraLi skrev 2008-10-22 17:18:10 följande:
    För att ta kort nära på ögonen krävs att kameran har en bra närgräns (dvs klarar av att fokusera på korta avstånd) Oftast behöver man ställa kameran i detta läge vilket kan symboliseras av en blomma i menyerna eller så kallas det helt enkelt makro.
    *hehe* I know. Jag har en systemkamera så jag borde kunna få till det. Linny kan ju...
    Men näe... jag vet inte varför.
  • Knott

Ang. MUS:s concealers; det finns som sagt "Cover all..." och "Easy cover..." för både röda och blå partier. De som heter "Cover all..." är väldigt mastiga och kompakta i konsistensen och behöver blandas ut med något för att inte se kakiga ut. Däremot de som heter "Easy cover.." är lättare i konsistensen och mer lättarbetade. Om man ska ha under ögonen är Easy cover blue den bästa. Om man ska täcka röda partier kanske Cover all red är bättre, just när man ska punktmarkera.

• Knott
    Lejån skrev 2008-10-22 18:10:35 följande:
    *hehe* I know. Jag har en systemkamera så jag borde kunna få till det. Linny kan ju... Men näe... jag vet inte varför.
    Man måste hålla både kameran och huvudet stilla också!
  • Pindus
    Salsoul skrev 2008-10-22 17:53:22 följande:
    Du menar den gula, dramatically different moisturizing lotion/gel? Vet inte vad du har för hudtyp, jag har torr hy och måste ta ett lager Continuous rescue antioxidant moisturizer ovanpå för att det inte ska strama. Nu är det ju ingen nattkräm egentligen, men funkar bra ändå
    ja precis :) jag har den i gel varianten, jag har var normal hy men blank t-zon... Då ska jag läsa på om den :)
  • Salsoul
    Pindus skrev 2008-10-22 18:45:20 följande:
    ja precis :) jag har den i gel varianten, jag har var normal hy men blank t-zon... Då ska jag läsa på om den :)
    Kolla deras hemsida om du inte redan gjort det, står utförligt där om alla deras produkter (på engelska) Cliniqe.com
  • Pindus
    Salsoul skrev 2008-10-22 19:12:17 följande:
    Kolla deras hemsida om du inte redan gjort det, står utförligt där om alla deras produkter (på engelska) Cliniqe.com
    jag gjorde det o blir nog den :) undrar vad man ska köpa mer då för att få gåvan :) haft lash power nu o va sugen på att köra diorshow igen egentligen...Men lash power är ju praktiskt vid detta väder...
  • Phantera
    LMK skrev 2008-10-22 14:57:04 följande:
    Phantera skrev 2008-10-22 14:11:04 följande:
    Åh nej vad trist! Men de brukar vara väldigt generösa på att ersätta, så jag tror inte det är några problem. Vad var det för kul du fick i paketet?
    Jo, jag fick ju tips här i tråden att det bara var att skicka in kvitto så jag tog mobilfoto och mailade. Så nu är det fixat! Kanon tycker jag. Egentligen är det väl inget de ska stå för...?? Det är ju upp till mig om jag vill beställa från dem eller ej...eller?

Det blev:
    Bare Escentuals - Wet/Dry Shadow Brush
    Bare Escentuals - Get Started Eyes 7 Piece Everyday Eye Collection: 3x Eye Shadow + Liner Shadow + 3x Brush
    Bare Escentuals - i.d. BareVitamins Eye Rev-er Upper och så fick jag en present - som jag fått välja färg på själv -
    FREE GIFT - Stila Mineral Matte Eye Shadow Pan - Chinchina

Det är ni i tråden som lärt mig att man ska ha primers! Så nu har jag både ögonprimer och för ansiktet, dock ingen för läpparna...

Är det bara jag som tycker att alla mineral-skuggor blir ljusare på locket än i burken? Jag vill ju ha den lite mörkare färgen.
    EN burgundifärg jag har är typ mörkröd/vinröd i burken men blir lila på plats...
    Och de mörkare bruna blir typ mellanbruna...typ.
    Fast då lägger jag dem torra...kanske ska testa att blöta ner lite?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!