• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-22 20:07:35 följande:
    Jo, jag fick ju tips här i tråden att det bara var att skicka in kvitto så jag tog mobilfoto och mailade. Så nu är det fixat! Kanon tycker jag. Egentligen är det väl inget de ska stå för...?? Det är ju upp till mig om jag vill beställa från dem eller ej...eller?Det blev:Bare Escentuals - Wet/Dry Shadow BrushBare Escentuals - Get Started Eyes 7 Piece Everyday Eye Collection: 3x Eye Shadow + Liner Shadow + 3x BrushBare Escentuals - i.d. BareVitamins Eye Rev-er Upper och så fick jag en present - som jag fått välja färg på själv -FREE GIFT - Stila Mineral Matte Eye Shadow Pan - Chinchina Det är ni i tråden som lärt mig att man ska ha primers! Så nu har jag både ögonprimer och för ansiktet, dock ingen för läpparna...Är det bara jag som tycker att alla mineral-skuggor blir ljusare på locket än i burken? Jag vill ju ha den lite mörkare färgen.EN burgundifärg jag har är typ mörkröd/vinröd i burken men blir lila på plats...Och de mörkare bruna blir typ mellanbruna...typ.Fast då lägger jag dem torra...kanske ska testa att blöta ner lite?
    Oj så mycket trevligt du köpt Ja du kan testa att blöta penseln något innan.
  • Fridapida

Hej hej

Nu har jag vågat mig på ebay. Jag vet inte om betalningen går igenom osv... jag får se. Jag har inte köpt ngt "kul" bara min foundation o MV. Det är helt otroligt vad billigt det blir. 23+28 dollar. Helt otroligt! Nu så återstår att se om jag får några varor.

• Linny
    Pindus skrev 2008-10-22 17:11:50 följande:
    håller faktiskt på att prova clinique nu efter ett impulsköp på taxfreen :) o känner att den gula (vad heter den nu igen,....) inte riktigt håller för natten... O det va gift time på åhlens :)
    Smoothing creme från Dermalogica, säger jag bara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Pindus
    Linny skrev 2008-10-22 21:05:41 följande:
    Smoothing creme från Dermalogica, säger jag bara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ska man blanda märken då el spelar det ingen roll?
  • Pindus
    Phantera skrev 2008-10-22 14:11:04 följande:
    FIck mitt paket från strawberrynet idag. (Inte öppnat än). Fick dock betala tupp på 245 kr. Eller 63 kr var postensavgifter... Har dock mailat ett foto på kvittot, så får vi se om jag får tillbaka de pengarna...
    funkar det att fota o maila bilden? jag har ingen scanner så när jag åkt på tull har jag inte orkat..men om det funkar att fota så kan man ju göra det :)
  • Fridapida
    Pindus skrev 2008-10-22 21:08:08 följande:
    funkar det att fota o maila bilden? jag har ingen scanner så när jag åkt på tull har jag inte orkat..men om det funkar att fota så kan man ju göra det :)
    jag har fotat o bifogat bilden. Inga problem alls.
  • Linny
    Pindus skrev 2008-10-22 21:07:07 följande:
    ska man blanda märken då el spelar det ingen roll?
    Ah, spelar ingen större roll tycker jag..., bara det är bra märken..

Jag använder Cliniques rengöring (gentle eye makeup remover och till ansiktet; foaming mousse cleanser). Som ögonkräm använder jag All about eyes från Clinique och som fuktkräm i ansiktet; Dermalogicas Skin smoothing creme.

Dessa är de bästa jag har hittat. Jag älskar tex. ögonmakeuprengöringen från Clinique men anser att deras fuktkräm är för vattnig. Ögonkrämen för att få bort påsar och mörka ringar är den enda som funkar för mig, medan deras ansiktstoner är hemsk! Dermalogicas skin smoothing creme är helt underbar på min hud
  • trolltyg

Jag tror jag äntligen fått till det med våran systemdigitalkamera idag så nu kanske även jag kan börja phota mina makeuper. Hmm men då måste jag nog utöka mig till plusmedlem igen för jag är inte redo för en blogg ännu. Har liksom inte tiden med två småungar och snart börjar jag att jobba plus att jag ska studera på halvfart ett litet tag framöver.

Jag har tre förfrågningar för festsminkningar på lördag. Får se om jag kanske får lov att phota dem

• Phantera
    Pindus skrev 2008-10-22 21:08:08 följande:
    Jajjemen, funka för mig i alla fall. Dröjer dock 1-2 veckor innan pengarna hamnar på mitt konto, men det lär de väl göra.
    Jag har inte heller någon fax. Scanner har jag, men inte inkopplad...men mobilen eller kameran är ju lätt och plugga in tänkte jag. Så jag testade.
    Sen ringade jag in summan jag betalat.
  • Phantera
    trolltyg skrev 2008-10-22 22:19:36 följande:
    Jag tror jag äntligen fått till det med våran systemdigitalkamera idag så nu kanske även jag kan börja phota mina makeuper. Hmm men då måste jag nog utöka mig till plusmedlem igen för jag är inte redo för en blogg ännu. Har liksom inte tiden med två småungar och snart börjar jag att jobba plus att jag ska studera på halvfart ett litet tag framöver. Jag har tre förfrågningar för festsminkningar på lördag. Får se om jag kanske får lov att phota dem
    Åh...fullt upp låter det som!
    Hur gamla är dina små?
    Har själv två små och det är först nu som det känns att jag har tid att sminka mig..."på riktigt" i alla fall. Hehe...jag har ju inget jobb som "kräver" smink. (Jobbar på en industri, på "golvet") Fast jag hoppas det blir ändring på det snart. Har sökt nya jobb.
    Mina är förresten nyss fyllda 4 och den yngsta blir 3 i januari...
    Så min sminkning de senaste åren har mest varit lite concealer under ögonen och på ev. "blemmor". Lite kajal och mascara.
    Lite ögonskugga och puderfoundation till fest...
    Men nu är det ändring!

Jag har inte vågat lägga upp några sminkbilder, jag är så kass på att sminka mig än. Har dock en blogg, igen sminkblogg dock. Men det kan man ordna till i efterhand om man vill...hehe...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!