• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 14:20:05 följande:

Asch, jag kunde inte öppna länken, men är det denna du menar:www.hqhair.com/code/products.asp&...Tack än en gång, vill ju se till att jag beställer "rätt"
    Rätt produkt (blush), Orgasm är färgprick nr. 7 högst upp el. välj i rull-listan.
  • LindaLampa
    luspudel skrev 2008-10-24 14:23:28 följande:
    Ja det är den, fast man kommer till första färgen dock... Kolla extra innan du beställer att det är Orgasm du beställer! =)
    Då är det alltså kakrouge och inte krämrouge? Sitter den bra under dagen också?
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 14:25:15 följande:

Då är det alltså kakrouge och inte krämrouge? Sitter den bra under dagen också?
    På mig sitter det lika bra hela dagen. Har aldrig behövt bättra på, men det kan vara beroende på underlaget så klart.
  • LindaLampa

Jag tackar o bockar för era braiga svar
    Nu när jag ändå är i farten och får fråga några verkligt kunniga på området, har ni provat eller använder ni Guerlains solpuder? Har aldrig testa men tänkte inhandla ett imorgon. Har dock kollat på dem på NK och såg att det finns några olika sorter, en melerad och en helbrun. Har någon av er testat, och vad tyckte/tycker ni?

• LindaLampa
    LMK skrev 2008-10-24 14:26:31 följande:
    LindaLampa skrev 2008-10-24 14:25:15 följande:
    På mig sitter det lika bra hela dagen. Har aldrig behövt bättra på, men det kan vara beroende på underlaget så klart.
    Nu tycker ni nog snart att jag är frågvisast i världen , men, nu tänkte jag beställa från HQ hair, och eftersom jag aldrig har gjort det innan så undrar jag hur man gör med betalningen? Betalar man direkt med sitt kort eller betalar man efter leverans eller hur funkar det?
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 14:35:10 följande:

Nu tycker ni nog snart att jag är frågvisast i världen , men, nu tänkte jag beställa från HQ hair, och eftersom jag aldrig har gjort det innan så undrar jag hur man gör med betalningen? Betalar man direkt med sitt kort eller betalar man efter leverans eller hur funkar det?
    Har aldrig beställt därifrån, så jag vet inte. Men det brukar vara säkra att handla ifrån. Kolla att det står "https" uppe i adressfältet när du skall skriva in betalningen, då skall det vara säkert har jag hört.
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-24 14:29:15 följande:
    Jag tackar o bockar för era braiga svar Nu när jag ändå är i farten och får fråga några verkligt kunniga på området, har ni provat eller använder ni Guerlains solpuder? Har aldrig testa men tänkte inhandla ett imorgon. Har dock kollat på dem på NK och såg att det finns några olika sorter, en melerad och en helbrun. Har någon av er testat, och vad tyckte/tycker ni?
    Jag har Makeupstors bronzer. Har även införskaffat duon från Nars där rouget Orgasm kombineras med bronzern Laguna. Ser sååå fin ut, men har inte provat ännu..
    LindaLampa skrev 2008-10-24 14:35:10 följande:
    När jag har beställt så har jag nog betalt via paypal eller via kort innan leverans. Vet inte, men det kanske går att betala på faktura också. Brukar dock kosta extra.
  • Neelah

Den använde jag också. Jag använder i stort sett bara EFNY-smink, men just mascaran är nåt utöver det vanliga. En vän till mig testade den. Hon är extrmet känslig och brukar inte kunna ha smink, men den fungerade för henne också.

Var du på Expo i Södertälje och såg Eddie Funkhousers och Cecilia Lidens sminkningar och show?

TigerLinn skrev 2008-10-24 12:45:27 följande:
    efny har en kanon maskara den bästa jag testat någonsin och då har jag testa de mesta som en normal svensson kan köpa.hör av dig om du vill veta mera.
  • LindaLampa

Så nu har jag beställt NARS rouge "Orgasm" åh vad spännande, hoppas jag får det snart! Betalade direkt med mitt kort, hoppas det ska gå bra.
    Tackar o bockar för era tips!

• Fridapida

Himla valv skrev 2008-10-24 12:04:38 följande:

Använder någon av er kompakt puder? Tycker det kan vara bra om man behöver bättra på under dagen. Jag brukar även lägga lite på ögonlocken kanske helt fel Har ni några tips isåfall på märke?
    Jag kan inte använda kompakta puder eftersom de innehåller talk. Det blir inte bra alls på min redan feta hy. Men jag använde förut ett från Biotherm som jag verkligen gillade. Kanebo har krämpuder som är lätt att bättra på under dagen, de är kända för sina bra underlagsprodukter.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!