• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    LindaLampa skrev 2008-10-24 13:48:02 följande:
    Här verkar gänget som har koll på smink hänga Jag startade en tråd om rouge men har inte fått svar, jag ska köpa ett nytt rouge men har inget "favvo-märke", har någon tips om vilket rouge som är det "bästa"?Mycket tacksam för svar!
    Jag kan bara hålla med tidigare. NARS orgasm. jag är en ljus blondin o älskar det. Du kan kolla hur det ser ut på mig här:
    svalmarkskan.blogg.se/2008/may/tart-och-queen-phyllis.html
  • Fridapida
    LindaLampa skrev 2008-10-24 15:18:10 följande:
    Så nu har jag beställt NARS rouge "Orgasm" åh vad spännande, hoppas jag får det snart! Betalade direkt med mitt kort, hoppas det ska gå bra.Tackar o bockar för era tips!
    Hoppas du blir nöjd. Jag kan nog säga att det är den produkten, tillsammans med min foundation, som jag är mest nöjd med.
  • LindaLampa
    Fridapida skrev 2008-10-24 17:17:29 följande:
    Hoppas du blir nöjd. Jag kan nog säga att det är den produkten, tillsammans med min foundation, som jag är mest nöjd med.
    Ok, då måste jag ju fråga vilken foundation du använder? Jag använder ID mineraldoundation nu som jag är nöjd med, men finns det något bättre så är jag "all ears"!
    Och, primer är ngt jag aldrig provat, syftet med det är att få sminket att sitta eller hur? Använder man den över hela ansiktet? Och vilken sort är bra, har du några tips?
    Tack och bock igen från den frågvisa
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-24 19:41:10 följande:
    Ok, då måste jag ju fråga vilken foundation du använder? Jag använder ID mineraldoundation nu som jag är nöjd med, men finns det något bättre så är jag "all ears"!Och, primer är ngt jag aldrig provat, syftet med det är att få sminket att sitta eller hur? Använder man den över hela ansiktet? Och vilken sort är bra, har du några tips?Tack och bock igen från den frågvisa
    Jag måste ju förstås skriva också Jag använder Laura Mercier mineralfoundation och finishing dust. Helt otroligt!!! Valde mellan den och Id från början, men Laura Mercier hade fått bäst i test (och slagit Id) så jag bestämde mig för den till slut. Det ångrar jag inte!
    Sitter toppen från tidig morgon till sen kväll utan att jag behöver bättra på en enda gång. Ger fin hy med lyster och jag har aldrig haft så bra hy som nu.

Förut blev jag blank i ansiktet efter några timmar och fick pudra under dagen eller liknande. Dessutom syntes porer mer tidigare och jag fick mer orenheter.

Jag köpte en faceprimer från Face men använder nästan aldrig längre. Inte sedan jag lärde mig tricket att BÖRJA med att svepa finishingdust över ansiktet och sedan ta på foundation och därefter avsluta med finishing dust. Då funkar det som en primer, minskar synligheten av porer osv.! Toppen!!
  • Knott
    Ok, då måste jag ju fråga vilken foundation du använder? Jag använder ID mineraldoundation nu som jag är nöjd med, men finns det något bättre så är jag "all ears"!Och, primer är ngt jag aldrig provat, syftet med det är att få sminket att sitta eller hur? Använder man den över hela ansiktet? Och vilken sort är bra, har du några tips?Tack och bock igen från den frågvisa
    Många är ju supernöjda med i.d. så om du trivs med den är det nog bara att köra på. Jag kör Everyday Minerals och tycker att det funkar kanon för min hy men i.d. har nog bättre rykte (jag har dock en tendens att reagera på saker så jag törs inte prova i.d. då jag är säker på att jag skulle vara en av dem som reagerar på bismuth oxychloride). Primer är till för att jämna ut underlaget, ge lyster och få makeupen att sitta bättre. Jag använder inte primer i hela ansiktet utan gör som Linny, sveper lite finishing powder över ansiktet innan jag applicerar foundation. Däremot använder jag en speciell primer för ögonen, Lumene eye makeup base.
  • Pindus
    Neelah skrev 2008-10-24 15:13:29 följande:
    Den använde jag också. Jag använder i stort sett bara EFNY-smink, men just mascaran är nåt utöver det vanliga. En vän till mig testade den. Hon är extrmet känslig och brukar inte kunna ha smink, men den fungerade för henne också. Var du på Expo i Södertälje och såg Eddie Funkhousers och Cecilia Lidens sminkningar och show?
    Vart köper man edny? googlar just nu :) låter ju intressant :D
  • TigerLinn

japp jag var på expot så bra show och sminkningarna var kanon :) längtar till november då 008ans kollektion kommer :D :D

Neelah skrev 2008-10-24 15:13:29 följande:
    Den använde jag också. Jag använder i stort sett bara EFNY-smink, men just mascaran är nåt utöver det vanliga. En vän till mig testade den. Hon är extrmet känslig och brukar inte kunna ha smink, men den fungerade för henne också. Var du på Expo i Södertälje och såg Eddie Funkhousers och Cecilia Lidens sminkningar och show?
  • trollsanna

Hej på er brudar!

Något tips på en bra kamera? min verkar ha fått ett eget liv. Helmysko. Fundarar på att åka in till On Off och köpa en ny inte allt för dyr som klarar att att ta närbilder på tex ögon. Vet ni någon bra?  Den ska hälst vara väldigt enkel.

Har lagt upp gårdagens sminkning och dagens sminkning på bloggen.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Linny
    trollsanna skrev 2008-10-25 11:58:29 följande:
    Hej på er brudar!Något tips på en bra kamera? min verkar ha fått ett eget liv. Helmysko. Fundarar på att åka in till On Off och köpa en ny inte allt för dyr som klarar att att ta närbilder på tex ögon. Vet ni någon bra?  Den ska hälst vara väldigt enkel. Har lagt upp gårdagens sminkning och dagens sminkning på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jag har en Nikon D50. Skitenkel tycker jag.. En "digital systemkamera". har ju massa finesser men man klarar sig bra på bara standardläge och lite andra grejer..
    Beror på vad du tycker är dyrt... Den kostar väl typ 7000 tror jag.. om jag inte minns fel.. Eller så var den lite dyrare..
  • Fridapida
    Jag använder id jag också. Jag är supernöjd. Ang vilken som är bäst är svårt att avgöra. Det beror ju på fler faktorer än en. Dels så har vi alla olika utgångsläge, hudtyp, hudton osv. Sedan gillar man ju olika resultat. Jag älskar produkter o överanvänder alltid. Så jag har i dag Estee Lauders idealist som primer. Det är eg inte en primer men funkar som en. Vid speciella tillfällen när jag vill att sminket verkligen ska sitta så använder jag även FACE primer. Sedan grundar jag alltid med ett lager MV innan foundation. More is more.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!