• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Albin 080509 skrev 2008-10-29 08:49:24 följande:

tjejjer hur gör ni med kameran för at ta sånna närbilder?? har försökt men ja kanske inte e så tekniska haha...jag har en olympus m 760
    Du behöver ställa in kameran på närbildsläget, oftast en symbol på en blomma. Sen är bra ljus a & o. Inte det lättaste denna årstid... blixt är egentligen nono, men nödvändigt nu & jag använder alltid blixt. Tryck ner till hälften & låt kameran fokusera, håll stadigt. Oftast behöver man ta massor av bilder för att 1 skall bli bra... Lycka till!
  • LMK

Karisma skrev 2008-10-29 08:38:48 följande:

Nga tips på viklen foundation man ska ta, finns ju miljoner. Bild finns på mig i galleriet ang hudton.Sen finns det ju, matte, semi-matte, intensive, original glow. Vad är snyggast?
    [/citat]
    Karisma skrev 2008-10-29 08:42:04 följande:
    [citat]
    Skickade för fort, vilket blush? De flesta ser ju lila ut. Nu ska jag ta hand om lillen som vill ha mat. /K
    Jag har formulan matte & den ger lagom täckning & en fin lyster utan att se blank ut.
    Blush är svårt tycker jag. Har 3 från EM: Gateway, B&B & Everyday Bronzer. Alla är varma färger mot aprikos/rosa. Men nu använder jag bara NARS Orgasm...
  • Linny

Kamera: Jag har på vanliga läget och zoomar bara så mycket som jag tycker. Sedan trycker jag ner halvvägs så den fokuserar och sedan trycker jag av. Har en Nikon D50..

Förresten.. Om ni har konstruktiv kritik angående mina sminkningar så tar jag jättegärna emot dem! Jag lägger ju ut bilderna för att få tips på hur jag ska bli bättre. Så var inte rädd att vara ärliga, det är ju det jag vill!!

Om någon vill ha tips när de själva lägger in så säg gärna till! Jag vill inte komma med förslag på förbättringar om syftet med det inlagda fotot inte var just det och ifall personen tar illa upp för att man kommer med förbättringstips

• Karisma

Linny: Tänkte du om man lägger in foto på en makeup? För isf tar jag gärna emot tips på förbättringar. Jag kommer aldrig bli bättre om ingen säger åt mig vad jag gör för fel. Men som sagt kan ju börja med att ens lägga in foton.

Ska ta lite foton och så, sen får min lillebror lägga in det på en skiva på hans dator då mina usb-portar inte fungerar.

Meddelar så fort jag fått in foton, tror dock jag ska inhandla lite grejer först. Förhoppningsvis till helgen.

/K

• LMK

Ang. tips & råd: Jag vill jättegärna oxå ha tips om förbättringar! Det är därför jag lägger ut bilder. Jag kör lätt på i samma stil & den kanske inte är den bästa för mig? Vilka färger är bra & vilka är mindre bra? Ös på bara!!

Har föresten massor av sminkningar fotade från förra veckan & denna, men hinner aldrig lägga upp dem! Hopplöst! Ja, ja snart så...

• Karisma

LMK: Vad var det för färg/märke du använt vid sotningen på en av dina foton? Ngt blått var det va?

/K

• LMK

Karisma skrev 2008-10-29 10:57:59 följande:

LMK: Vad var det för färg/märke du använt vid sotningen på en av dina foton? Ngt blått var det va? /K
    Det är ett Fyrinnea pigment; But I Like Frogs.
    Använde något ljust oxå som higlighter, Muffin från MUS gissar jag på. Kolla i galleriet, jag skriver in vad alla heter & kommer ifrån.
  • Karisma

Aha, jag är ju så dum att jag inte ens fattade att But I like frogs var namnet på ögonskuggan. Fyrinnea var får man tag i det då?

/K

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!