• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    LindaLampa skrev 2008-10-29 13:59:51 följande:
    Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?Tacksam för svar
    Jag hade id's kabuki först men använder EM's nu. De är mkt bättre. Jämnare resultat och mkt mjukare.

Till MV använder jag The Body shops puderborste.

Ang eyeliner o kajal. Jag lägger först kajal som jag jobbar in i fransraden, sedan lägger jag ögonskuggor o allt och sist eyeliner. Det tycker jag blir bäst.
  • Linny
    Phantera skrev 2008-10-29 15:30:02 följande:
    BUhuuuuuuuuuuu!Jag har saknat tråden och er!Varit utestängd från familjeliv. Det är de som gjort någon tabbe(?)Min karl gillar att provocera och blev avstängd efter några varningar...men JAG blev också avstängd. Eller antar att de blockerade vårt IP....buhuuu!Mycket att läsa ikapp nu!!Många sminkningar att se!!O hur går det för bebismagarna? Det börjar ju närma sig! Nehepp...hinner desvärre inte läsa ikapp nu heller. Måste sova lite. Ska jobba inatt!Längtar tills det blir helg och jag får piffa till mig lite! Ska nog prova sotade ögon eller något. Kollade på KNotts sida och blev inspirerad. Ser ju inte så svårt ut egentligen, men tja...som sagt...det dära konstnärliga är jag inte så bra på.Kan inte ens dra ett rakt streck med en penna/pensel...Aja..öva öva öva! Ses!!
    Stackare som blivit utslängd! Kul att du är tillbaka
    LindaLampa skrev 2008-10-29 15:32:01 följande:
    Ok, vad har du för märke på din cake eyeliner? Tackar för att du tar dig tid o svarar
    Jag har Makeupstores. De har även en gel eyeliner men den har jag inte provat. Är inte så sugen på det heller för jag tycker cakeeyeliner är så bra
  • Fridapida

Nu ligger gårdagens sminkning ute.

www.svalmarkskan.blogg.se

Jag har verkligen idé-torka nu. Ingen som har lite konstruktiv kritik och idéer om vad jag kan prova. Kanske helt ny look eller ngn färg... vad som helst!

• Prinsessan Leia
    Fridapida skrev 2008-10-29 18:17:03 följande:
    Nu ligger gårdagens sminkning ute. www.svalmarkskan.blogg.seJag har verkligen idé-torka nu. Ingen som har lite konstruktiv kritik och idéer om vad jag kan prova. Kanske helt ny look eller ngn färg... vad som helst!
    kikat på dina bilder o du passar verkligen i mörk sotning!!
  • Fridapida

Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 18:42:57 följande:

kikat på dina bilder o du passar verkligen i mörk sotning!!
    Tack Det var tur eftersom det (uppenbarligen?) är en personlig favorit.
  • Shoppingtokig
    Fridapida skrev 2008-10-29 18:17:03 följande:
    Nu ligger gårdagens sminkning ute. www.svalmarkskan.blogg.seJag har verkligen idé-torka nu. Ingen som har lite konstruktiv kritik och idéer om vad jag kan prova. Kanske helt ny look eller ngn färg... vad som helst!
    Jättesnyggt!
  • Knott

Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:

vilken färg på ögonskugga framhäver blå ögon bäst? ( blå ögon som går åt gråa) vet ju att lila framhäver gröna...
    Det låter som att du har ungefär samma ögonfärg som mig... Jag tycker att varma bruna toner, gärna nästan lite åt tegelrött (låter kanske fult!?) framhäver blåheten i mina gråblå ögon bäst. Jag har ganska mycket makeupbilder uppe på min blogg; www.makeupoholic.blogspot.com. Du kan välja etiketten "ögonmakeup" en bit ner i högerspalten så behöver du inte scrolla bland alla inlägg...
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2008-10-29 21:49:42 följande:
    Fridapida: Jag hade gärna sett dig i grönt, typ mossgrönt med lite mer aktiv grön nyans!
    Typ Khaki från MUS o Tart från PL? Hmm... Jag ska se lite vad jag har för färger. Jag gillar grönt men tänker sällan på att använde det själv. Tack för tipset.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!