• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LindaLampa

Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?

Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?

Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?

Tacksam för svar

• TigerLinn

jag är inget proffs men kompimentfärger är bra. i blåått fall är de orange sedan mera mot brunt och guld kanske? svårt när jag inte ser dina ögon.

Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:

vilken färg på ögonskugga framhäver blå ögon bäst? ( blå ögon som går åt gråa) vet ju att lila framhäver gröna...
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-29 13:59:51 följande:
    Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?Tacksam för svar
    Vet flera som provat Id´s borste och just reagerat på att de fäller och är lite riviga. De har sedan provat EM´s och varit jättenöjda. Med tanke på att priset är typ en fjärdedel så är det ju inte så svårt att bli extra nöjd heller

Till mineralveil eller annat finishing dust kan man ha en vanlig stor puderborste.
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-29 13:59:51 följande:
    Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?Tacksam för svar
    Jag tycker att ett tredje alternativ; cake eyeliner är absolut bäst!! Kajalen blir inte lika jämt och fin och är svår att forma på samma sätt. Den flytande har en och samma konsistens och penseln kanske inte är det man vill ha..

Med cakeeyeliner så kan du få helt den konsistens man vill ha. Jag kan vilja ha den lite torrare till vissar partier medan jag vill ha den blötare för precission och "vingen". Jag tycker en "angle brush" är oslagbar!!
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-29 13:07:24 följande:
    Fint Rosa ser ut att passa dig bra! Långa fina ögonfransar *avis*Ser att du fått en del rosa pigment under ögat. Det får jag ofta också. Ett tips är att antingen hålla lite papper under ögat när du lägger makeupen eller att lägga lite genomskinligt puder där, som du sedan borstar bort. Då följer pigmenten med.Jag kör en helt annan variant då jag har mineralmakeup. Jag gör ögonen först.. Sedan tvättar jag av mig under ögonen och lägger lite ögonkräm där, sedan lite concealer under ögat. Efter det borstar jag på lite finishing dust, sedan på med foundation och sedan finishing dust. Då slipper jag bry mig om att ögonskuggan yr runt när jag sminkar
    Har fakeade franssar idag med   Jag brukar också lägga foundation sist men idag fick jag hjärnsläpp hahaha så nu har jag rosa ringar under ögonen istället för blå
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-10-29 15:05:03 följande:
    Har fakeade franssar idag med   Jag brukar också lägga foundation sist men idag fick jag hjärnsläpp hahaha så nu har jag rosa ringar under ögonen istället för blå
    Ah Jamen rosa glitter är bättre än att se trött ut! Då visste du ju knepet. Ville bara skriva det utifall att..
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-29 15:07:48 följande:
    Ah Jamen rosa glitter är bättre än att se trött ut! Då visste du ju knepet. Ville bara skriva det utifall att..
    Ja jag är jättetacksam för tips, har lärt mig jättemycket i denna tråd.

Sedan jag började fotografera mina sminkningar så ser jag att jag måste lägga skugga högre upp mpt ögonbrynsbenet för när jag blundar så ser det inte ut som om jag lagt ända upp till globlinjen fast jag gjort det när jag stod framför spegel och sminkade mig. Så det är lärofyllt att se på bild vad man gjort.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Fluffguf
    trolltyg skrev 2008-10-29 15:21:53 följande:
    Ja jag är jättetacksam för tips, har lärt mig jättemycket i denna tråd. Sedan jag började fotografera mina sminkningar så ser jag att jag måste lägga skugga högre upp mpt ögonbrynsbenet för när jag blundar så ser det inte ut som om jag lagt ända upp till globlinjen fast jag gjort det när jag stod framför spegel och sminkade mig. Så det är lärofyllt att se på bild vad man gjort.
    Visst är det så! Ofta ser sminkningar helt annorlunda ut när man tittar på bilder av dem än i spegeln. Iofs gör ju färgåtergivningen en del, men ofta kan jag se att det ser mer ojämnt ut på bilderna, och då är det lätt att hitta var man behöver vara mer noggrann.
  • Phantera

BUhuuuuuuuuuuu!
    Jag har saknat tråden och er!
    Varit utestängd från familjeliv. Det är de som gjort någon tabbe(?)

Min karl gillar att provocera och blev avstängd efter några varningar...men JAG blev också avstängd. Eller antar att de blockerade vårt IP....buhuuu!

Mycket att läsa ikapp nu!!
    Många sminkningar att se!!

O hur går det för bebismagarna?
    Det börjar ju närma sig!

Nehepp...hinner desvärre inte läsa ikapp nu heller. Måste sova lite. Ska jobba inatt!

Längtar tills det blir helg och jag får piffa till mig lite!
    Ska nog prova sotade ögon eller något. Kollade på KNotts sida och blev inspirerad. Ser ju inte så svårt ut egentligen, men tja...som sagt...det dära konstnärliga är jag inte så bra på.
    Kan inte ens dra ett rakt streck med en penna/pensel...

Aja..öva öva öva!

Ses!!

• LindaLampa
    Linny skrev 2008-10-29 14:58:03 följande:
    Jag tycker att ett tredje alternativ; cake eyeliner är absolut bäst!! Kajalen blir inte lika jämt och fin och är svår att forma på samma sätt. Den flytande har en och samma konsistens och penseln kanske inte är det man vill ha..Med cakeeyeliner så kan du få helt den konsistens man vill ha. Jag kan vilja ha den lite torrare till vissar partier medan jag vill ha den blötare för precission och "vingen". Jag tycker en "angle brush" är oslagbar!!
    Ok, vad har du för märke på din cake eyeliner?
    Tackar för att du tar dig tid o svarar
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!