• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Jättefint Nej visst är det svårt att få rätt ljus osv? Du har otroligt fina ögon och fransar!
    truelove 4 ever skrev 2008-11-03 14:50:50 följande:
    Prova ett av tipsen från tråden med min eyeliner idag och det gick bättre,är rätt nöjd. har bild i galleriet på dagens mejk
    Toppen att det gick bättre! Ser bättre ut, men försök att tunna ut linjen ännu mer och dra ända in till ögonvrån. Jag måste dock rekommendera cakeeyeliner (eller att göra med skugga som man blöter). Man får en mycket softare linje så att den nästan blir lite sotad.
  • Mie74

Ang. primer till ögonen jag har en primer till ansiktet som jag har köpt för ett bra tag sedan har den samma funktion om man använder den på ögonen och ska man ta det innan eller efter dagkrämen?

• Mie74

Glömska jag .
    Min "primer" är från Lumene och det står Beauty base face makeup Base är det en primer?

• Linny
    Fridapida skrev 2008-11-03 18:44:13 följande:
    Hej tjejer!Hoppas ni alla har haft en bra halloween! Själv så glömde jag kameran och har gråtit blod över detta! Jag blir galen på mig själv! Alltid stressad och lätt förvirrad. Men jag blev nöjd med resultatet. Jag tog kort med mobilen men det blir så dåligt. Nu är bara det kluriga att få kortet ut ur mobilen och in i min dator... är inte så enkelt alla gånger. Men min kille jobbar på det. Jag har lagt ut en mejk i bloggen nu. www.svalmarkskan.blogg.se
    Snyggt Grönt är fint på dig

Tog ingen bild idag. Körde väldigt basic med grått i globlinje och yttre ögonvrån och muffin på resten av locket. Hade en mycket känslig och speciell förhandling och det var viktigt att jag såg "korrekt proffessionell" ut..
  • Fridapida

Albin 080509 skrev 2008-11-03 12:44:01 följande:

vad använder ni för hudvård och vad kostar den?
    Jag använder Dermalogica. Vet faktiskt inte vad den kostar. Inte är den billig, man får köpa på sig lite i taget och önska sig i julklapp. Mest köper jag på nätet.
    Jag använder:
    www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/precleanse.html

www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/special-cleansing-gel.html

www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/anti-bac-skin-wash.html

www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/multi-active-toner.html

www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/daily-microfoliant.html
  • Linny

Albin: Jag använder också Dermalogica. Skin smoothing creme på vinterhalvåret och Active moist på sommarhalvåret. Rengöring använder jag Clinique foaming mousse cleanser och deras Gentle eye make up remover. Som ögoncreme använder jag Cliniques All about eyes. Jag använder dessutom Boots protect and perfect serum lite här och var i ansiktet..

• Imperialiss

wohooo, har precis hämtat ut mitt paket från everydayminerals. Spännande! Dock hade det fastnat i tullen så det blev 200 kr extra, men det är ju sånt man får räkna med.
    Nu ska här experimenteras!!

• Linny
    Imperialiss skrev 2008-11-03 20:34:06 följande:
    wohooo, har precis hämtat ut mitt paket från everydayminerals. Spännande! Dock hade det fastnat i tullen så det blev 200 kr extra, men det är ju sånt man får räkna med.Nu ska här experimenteras!!
    Åh vad synd att det fastnade!!!! Om man bara beställer tex. samples så brukar det ju inte fastna, men annars finns ju risken. Hoppas du blir nöjd!
  • Phantera
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Ser ju jättesnyggt ut! Du är duktig. Bra bilder också. Fler önskas. Gärna öppet och stängt öga på varje...hehe.
  • Phantera
    Imperialiss skrev 2008-11-03 20:34:06 följande:
    wohooo, har precis hämtat ut mitt paket från everydayminerals. Spännande! Dock hade det fastnat i tullen så det blev 200 kr extra, men det är ju sånt man får räkna med.Nu ska här experimenteras!!
    Trist med tull. Kolla med dem på EM. De kanske betalar tullavgiften. Strawberrynet.com gör det.

Har lagt ut dagens sminkning också.
    FIck hem lite nya samples från thebodyneedsart.com så jag var tvungen att testa...sa min karl!

phantera.blogg.se
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!