• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Albin 080509

vad använder ni för hudvård och vad kostar den?

Mamma till Albin
  • Karisma

Min makeup blir ung som Phanteras (den rosa/lila), den blir snygg och den känns bra då jag bara är en nybörjare, MEN jag skulle vilja ha mer markerat m det mörka i globlinjen.

Känns som hur jag än sminkar mig så blir det mer vardags sminkning än lyxig fest sminkning.

Vad gör jag för "fel" som inte får det så. Är det fel märke på ögonskuggor, fel/ingen primer, fel pensel?

Hur jag än lägger på ögonskugga så är det som att det inte går att lägga bara i globlinjen, det åker över hela ögonlocket.

Jag måste dessutom köpa en ny pensel till eyelinern, den var helt kass den jag köpte (spretar och har sig). Får bli den på MUS nästa gång.

/K

• LMK

Karisma skrev 2008-11-03 13:16:06 följande:

Min makeup blir ung som Phanteras (den rosa/lila), den blir snygg och den känns bra då jag bara är en nybörjare, MEN jag skulle vilja ha mer markerat m det mörka i globlinjen.Känns som hur jag än sminkar mig så blir det mer vardags sminkning än lyxig fest sminkning. Vad gör jag för "fel" som inte får det så. Är det fel märke på ögonskuggor, fel/ingen primer, fel pensel?Hur jag än lägger på ögonskugga så är det som att det inte går att lägga bara i globlinjen, det åker över hela ögonlocket.Jag måste dessutom köpa en ny pensel till eyelinern, den var helt kass den jag köpte (spretar och har sig). Får bli den på MUS nästa gång./K
    Knepigt det där. Kan detta hjälpa lite tro?

Kan det vara så att du har en för stor pensel? Jag har flera olika men den som jag markerar globlinjen med är runt 0,5 cm bred upp till 1 cm bred. Sen tonar jag skarvar med en annan fluffigare.
    Inte jobbar in skuggan i penseln ordentligt? Då fyller du penseln med pigment & får mer att jobba med. Glöm inte att knacka av överflödet så slipper du massa pigment under ögonen. Visst är det viktigt att skuggan är bra pigmenterad men annars får man bara fylla på flera gånger.
    Hur gör du när du skuggar globlinjen? Jag tittar oftast rakt fram som vanligt, då är det lätt att se vart skuggan skall vara för att synas/ge mest effekt. Sen kan man blunda & jämna till så det liggande V:et blir jämnt, fylla i lite mer etc.
    Jag tittar mest hela tiden när jag sminkar mig, även när jag lägger eyeliner.
  • truelove 4 ever

Prova ett av tipsen från tråden med min eyeliner idag och det gick bättre,är rätt nöjd. har bild i galleriet på dagens mejk

• Shoppingtokig

LMK

Ja, nu behöver man inte se småfet ut utan gravid

• trolltyg
    Karisma skrev 2008-11-03 13:16:06 följande:
    Min makeup blir ung som Phanteras (den rosa/lila), den blir snygg och den känns bra då jag bara är en nybörjare, MEN jag skulle vilja ha mer markerat m det mörka i globlinjen.Känns som hur jag än sminkar mig så blir det mer vardags sminkning än lyxig fest sminkning. Vad gör jag för "fel" som inte får det så. Är det fel märke på ögonskuggor, fel/ingen primer, fel pensel?Hur jag än lägger på ögonskugga så är det som att det inte går att lägga bara i globlinjen, det åker över hela ögonlocket.Jag måste dessutom köpa en ny pensel till eyelinern, den var helt kass den jag köpte (spretar och har sig). Får bli den på MUS nästa gång./K
    Primer gör jättemycket för att ögonskuggan ska ha samma färg på ögonlocket så som den har i förpackningen, annars är det lätt att färgen blir blaskig. Om du har torra ögonlock (har man torr hud i övrigt så kan ögonlocken också vara torr) så kan det vara svårt för skuggan att fästa, då är det bra med en krämögonskugga först innan man lägger den ögonskugga eller pigment man vill ha.

I övrigt så har LKM många bra tips.

Lycka till
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-11-03 14:50:50 följande:
    Prova ett av tipsen från tråden med min eyeliner idag och det gick bättre,är rätt nöjd. har bild i galleriet på dagens mejk
    Ser bra ut, det enda är att du kan lägga eyeliner ännu närmare den inre ögonvrån men annars superfint.
  • trolltyg

Själv hann jag inte med några större konstverk idag då jag badat med barnen på badhuset och sedan var det bara att laga mat. Men liten brunaktig vardagsmake blev det för jag ska åka på företagsekonomikurs nu och jag vill inte vara helt osminkad.

• evenflow

Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...

Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare

• Fridapida

Hej tjejer!
    Hoppas ni alla har haft en bra halloween! Själv så glömde jag kameran och har gråtit blod över detta! Jag blir galen på mig själv! Alltid stressad och lätt förvirrad. Men jag blev nöjd med resultatet. Jag tog kort med mobilen men det blir så dåligt. Nu är bara det kluriga att få kortet ut ur mobilen och in i min dator... är inte så enkelt alla gånger. Men min kille jobbar på det.

Jag har lagt ut en mejk i bloggen nu. www.svalmarkskan.blogg.se

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!