• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-02 22:09:07 följande:
    Linny > Och de är bra har jag förstått?
    Jag tycker det Men jag tycker det går helt ok att använda i pulverform med, bara lite meckigare när man ska blanda.
  • trolltyg

Phantera: Jättefint tycker jag och vilka ögonfransar, så ser mina fransar ut då jag satt på fakefransar Du har jättefina förutsättningar med bra ögon för skugga och som sagt kanonfransar.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • rocketqueen

Kan rekommendera att använda en sealer när man vill använda en lös skugga som eyeliner, då sitter den bättre och blir lättare att jobba med. MAD Minerals har en kanonbra!

Och ja, självklart har jag de röda läpparna! Året runt!

• LMK

Åh vad det skrivs här!

Först- TACK alla för kommentarer om nya hårfärgen. Håret är så skönt efter en toning till skillnad från det blonda spröda.

Jag trodde att jag skulle ha all tid att lägga upp sminkbilder oxå, men icke... de kommer...

Trollsanna: snygg Halloween mejk! Kul att få "spöka ut sig" lite emellanåt.

Phantera: Du är ju jätteduktig!! Mjukt & fint skuggat. Vilka ögon & fransar du har!

Trolltyg: Vad duktig du är som kör på lösfrallor! Jättekul & snyggt! Måste bara säga att på den bilden med sotningen så är du lik Nina Persson i Cardigans! Jag ser henne på den bilden.

Truelove: Eyeliner är trixigt. Om du inte redan fått tipset så är en snedskuren pensel bra sk. angelbrush. Då kan du "trycka dit" eyelinern längs med franslinjen med hjälp av den sneda penseln & slipper darriga linjer. Min räddning!

Shoppingtokig: Fin mage. Kul att det börjar synas!

Linny: Gillar verkligen Flamenco på dig. Kan du inte dra till med en sotning snart?

• truelove 4 ever

Jo men det är ju svårt att få ner den penslen i det lilla hållet i burken,har flytande eye liner ju, Eller kan man hälla ut lite och göra så som du sa?

• Linny
    LMK skrev 2008-11-03 10:23:06 följande:
    Åh vad det skrivs här! Först- TACK alla för kommentarer om nya hårfärgen. Håret är så skönt efter en toning till skillnad från det blonda spröda. Jag trodde att jag skulle ha all tid att lägga upp sminkbilder oxå, men icke... de kommer... Trollsanna: snygg Halloween mejk! Kul att få "spöka ut sig" lite emellanåt.Phantera: Du är ju jätteduktig!! Mjukt & fint skuggat. Vilka ögon & fransar du har!Trolltyg: Vad duktig du är som kör på lösfrallor! Jättekul & snyggt! Måste bara säga att på den bilden med sotningen så är du lik Nina Persson i Cardigans! Jag ser henne på den bilden. Truelove: Eyeliner är trixigt. Om du inte redan fått tipset så är en snedskuren pensel bra sk. angelbrush. Då kan du "trycka dit" eyelinern längs med franslinjen med hjälp av den sneda penseln & slipper darriga linjer. Min räddning! Shoppingtokig: Fin mage. Kul att det börjar synas!Linny: Gillar verkligen Flamenco på dig. Kan du inte dra till med en sotning snart?
    Får se Känns lite mycket med riktigt sotat på jobbet. 95 % av alla sminkningar jag har i galleriet är ju gjorda kl. 06 på morgonen, på max 20 minuter.. Skulle jag gå ut någon kväll kan jag absolut ha sotat, men jag går ju typ aldrig ut nu för tiden. Jag kanske ska ut och äta med vänner snart, men det är ju rätt troligt att det blir efter jobbet. Får se om jag kanske gör det någon helg om jag har tid
  • katarina118

lmk

oj va snygg du blev i nya hårfärgen...

ja är oxå sugen på å ändra färg...ja är rödblond...naturligt...

• trolltyg
    LMK skrev 2008-11-03 10:23:06 följande:
    Åh vad det skrivs här! Först- TACK alla för kommentarer om nya hårfärgen. Håret är så skönt efter en toning till skillnad från det blonda spröda. Jag trodde att jag skulle ha all tid att lägga upp sminkbilder oxå, men icke... de kommer... Trollsanna: snygg Halloween mejk! Kul att få "spöka ut sig" lite emellanåt.Phantera: Du är ju jätteduktig!! Mjukt & fint skuggat. Vilka ögon & fransar du har!Trolltyg: Vad duktig du är som kör på lösfrallor! Jättekul & snyggt! Måste bara säga att på den bilden med sotningen så är du lik Nina Persson i Cardigans! Jag ser henne på den bilden. Truelove: Eyeliner är trixigt. Om du inte redan fått tipset så är en snedskuren pensel bra sk. angelbrush. Då kan du "trycka dit" eyelinern längs med franslinjen med hjälp av den sneda penseln & slipper darriga linjer. Min räddning! Shoppingtokig: Fin mage. Kul att det börjar synas!Linny: Gillar verkligen Flamenco på dig. Kan du inte dra till med en sotning snart?
    Hahaha åh tackar tackar, det tar jag verkligen som en komplimang
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • LMK

Linny skrev 2008-11-03 10:39:05 följande:

Får se Känns lite mycket med riktigt sotat på jobbet. 95 % av alla sminkningar jag har i galleriet är ju gjorda kl. 06 på morgonen, på max 20 minuter.. Skulle jag gå ut någon kväll kan jag absolut ha sotat, men jag går ju typ aldrig ut nu för tiden. Jag kanske ska ut och äta med vänner snart, men det är ju rätt troligt att det blir efter jobbet. Får se om jag kanske gör det någon helg om jag har tid
    Okej då, du slipper väl på jobbet!
    Nej, jag menade såklart inför en fest el. bara ett infall någon kväll sådär...
  • LMK

truelove 4 ever skrev 2008-11-03 10:28:28 följande:

Jo men det är ju svårt att få ner den penslen i det lilla hållet i burken,har flytande eye liner ju, Eller kan man hälla ut lite och göra så som du sa?
    Ja DET kan bli knivigt! Trodde du hade i fast form, sorry! Men prova dig fram, det går säkert att dutta lite med sneda penseln på skaftet till linern. Har för mig att det brukar vara en del färg på den.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!