• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-10 13:16:05 följande:
    Linny skrev 2008-11-10 13:11:34 följande: På din senaste närbild med höstfärgerna, är det kakeyeliner där? Svart el brun?
    Ja, brun.. Men ibland blir det sådär.. Har för mig att jag inte lyckades så toppen den dagen. Kommer inte ihåg bara.. Har ju som sagt bara 15 minuter och ibland är man för stressad på handen...
  • LMK

Linny skrev 2008-11-10 13:19:23 följande:

Nej jag tykte det såg jättebra ut. Snyggt med det lite mjukare bruna oxå. Har du även den på vattenlinjen? På mig stannar inget kvar där i mer än 1 kvart typ... kanske skall prova min gel-liner?
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-10 13:28:14 följande:
    Linny skrev 2008-11-10 13:19:23 följande: Nej jag tykte det såg jättebra ut. Snyggt med det lite mjukare bruna oxå. Har du även den på vattenlinjen? På mig stannar inget kvar där i mer än 1 kvart typ... kanske skall prova min gel-liner?
    Nej, jag har inte eyelinern på vattenlinjen. Den håller inte bra där tycker jag. Där håller, konstigt nog, en vanlig ögonskugga bättre. Lägger den först lite fuktig, med min anglebrus. Sedan duttar jag borsten på den torra skuggan igen och duttar över. Det "fixerar" och sedan håller det hela dagen
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-11-10 13:40:49 följande:
    Nej, jag har inte eyelinern på vattenlinjen. Den håller inte bra där tycker jag. Där håller, konstigt nog, en vanlig ögonskugga bättre. Lägger den först lite fuktig, med min anglebrus. Sedan duttar jag borsten på den torra skuggan igen och duttar över. Det "fixerar" och sedan håller det hela dagen
    Då ska jag testa det. På mig kladdar alltid kajalen som jag målar på vattenlinjen efter en stund. DÅ använder jag ändå en vattenfast eyelinerkajal som jag sedan fixerar med torr skugga och på med kajal igen. Efter en timme eler två så är mycket borta från vattenlinjen och ligger lite utkletat i den yttre ögonvrån. Helt hopplöst för jag tycker det är så snyggt.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • LMK

trolltyg skrev 2008-11-10 14:54:58 följande:

Då ska jag testa det. På mig kladdar alltid kajalen som jag målar på vattenlinjen efter en stund. DÅ använder jag ändå en vattenfast eyelinerkajal som jag sedan fixerar med torr skugga och på med kajal igen. Efter en timme eler två så är mycket borta från vattenlinjen och ligger lite utkletat i den yttre ögonvrån. Helt hopplöst för jag tycker det är så snyggt.
    Ja men det är så jag oxå gör. Har fått det rekommenderat av en makeupartist tom. att fixera kajalen med en ögonskugga. Men det håller iallafall inte! Skall som sagt prova med min gel-liner men oxå med bara skugga. Här skall utvärderas!
  • Fridapida

Åh idag har jag absinthe. Så himla fin! Jag har den ihop med den ljusgröna som jag köpte för ett pund på hqhair. Ett fynd! För er som gillar grönt så kan jag verklgien rekommendera absinthe. Och jag måste säga att jag är nöjd med kvaliten på UDskuggorna. De är pigmentrika och krämiga. Formulan varierar lite mellan de olika skuggorna, men överlag är de krämiga. De sitter hela dagen, lika fina när jag kommer hem. Men det är nog inte helt irrelevant vad man har för grund. Grunden är a och o.

www.svalmarkskan.blogg.se

• Linny
    Fridapida skrev 2008-11-10 16:56:28 följande:
    Åh idag har jag absinthe. Så himla fin! Jag har den ihop med den ljusgröna som jag köpte för ett pund på hqhair. Ett fynd! För er som gillar grönt så kan jag verklgien rekommendera absinthe. Och jag måste säga att jag är nöjd med kvaliten på UDskuggorna. De är pigmentrika och krämiga. Formulan varierar lite mellan de olika skuggorna, men överlag är de krämiga. De sitter hela dagen, lika fina när jag kommer hem. Men det är nog inte helt irrelevant vad man har för grund. Grunden är a och o.www.svalmarkskan.blogg.se
    Toksnyggt!
  • maddie3

Fridapida- så jäkla snyggt. Jättesnygg grön färg. Måste kolla in den där boxen :)

• Fridapida
    maddie3 skrev 2008-11-10 18:18:54 följande:
    Fridapida- så jäkla snyggt. Jättesnygg grön färg. Måste kolla in den där boxen :)
    [/citat]
    Linny skrev 2008-11-10 17:29:10 följande:
    [citat]
    Toksnyggt!
    Tackar båda två!
    Ja gör det. MEN som Knott skrev: risken är att habegäret tar över.
  • Knott

Wiiii! Idag kom min Book of Shadows på posten, SHIT vilken snabb leverans, jag beställde ju i torsdags kväll! Det kliar i fingrarna efter att prova.

Fridapida: Absinth ser sååå snygg ut på dig!

Måla längs vattenlinjen: jag trivs verkligen inte i det!! Jag kan göra det ibland bara för att jag tycker att det t ex passar till en sotning, men jag trivs inte i det alls. Sen blir det ju inte bättre av att allt sitter i inre ögonvrån i en kletig klump efter ett tag. Jag har _extremt_ känsliga ögon som börjar rinna bara jag får minsta smula i ögonen, så jag är inte så pigg på att experimentera med att måla t ex ögonskugga med fuktad pensel eller fixera kajal med vanlig skugga för det är så stor risk att jag måste tvätta bort allt och gå helt rödgråten en heldag istället så jag låter hellre bli helt.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!