• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida

V hjärtar J skrev 2008-11-09 22:15:01 följande:

Hoppar in i tråden jag med;)Vad andvänder ni för rengöring ? Tycker Diors är kanon bra men kostar ju en hel del också!, Några andra rengörings tvålar som ni kan rekomendera ?
    Jag använder Dermalogica. Tycker att den är kanon. Mild och effektiv.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-09 22:10:13 följande:
    Det har ju öppnat ett nytt Åhléns i Göteborg och jag var där och kikade idag och såg att de hade märket Smashbox, någon som har någon erfarenhet från det sminkmärket?
    Jag har aldig provat men jag är väldigt nyfiken. Allt händer i Göteborg nu. Varför kom inte Smashbox dit när jag bodde där?
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-11-09 17:40:08 följande:
    Jättefint med eylinern till dom där skuggorna. Vill också ha den där boxen. Verkar vara jättefina skuggor.
    Tack Jag ska nog prova absint idag. Den är som den låter giftigt grön.
  • LMK

Åh det är alltid lika kul att logga in på måndagen & ha flera sidor att läsa ikapp samt kolla på alla sminkningar.
    Kommer inte ihåg hälften ens som jag skulle kommentera...

Shoppingtokig: Grymnt snygg sotning från MUS. Kul att du blev nöjd. Nu är det bara att öva, öva! Smashbox såg jag på Åhléns i Skanstull i går! Höll på att svimma! Nu väntar vi bara på NARS eller hur!

Linny: Tycker du var super snygg i de varma höstfärgerna. tar fram ögonfärgen riktigt bra. Du kan ju testa lite mer färg på munnen om du känner dig blek? Magen är så fin så! Riktig kalaskula!

Knott: Tack för tips om högre globlinje. Tycker jag lägger den högt, men som sagt när jag tittar så försvinner den ändå... *mutter* Är rädd att det kan bli trans-varning med ännu högre & mörkare . Men det kan ju även bli riktigt roligt, måste såklart testa!!

Phantera: Modigt att prova sotning. Snyggt! Det är inte mitt starkaste kort direkt. Jag har fått tips på att om man är rädd att det skall bli för mörkt & hårt med svart så är brunt el. grått bättre. Där ligger jag än så länge...

Trollsanna: Åh du gjorde turkost!! Det var snällt att ta min önskning. Och jag gissade rätt, det var grynt snyggt till dina mörka ögon! Gillade även den tok-gröna! Vill så gärna att du skall tycka om grönt för det ÄR snyggt på dig. Tror nog att du kommer mjukna tids nog...

Fridapida: Very nice! Du bär upp eyeliner så bra. Det blir verkligen pricken över i:et.

Paola: Diorshow, hoppas du är nöjd. Jag är sådär, som du kunde läsa av min recension några sidor bakåt.

V hjärtar J: Jag använde Decléor som hudvård. En rengöringsmjölk + ansiktsvatten. Men tycker det är lite bökigt med mjölken. Jag gillar rengöring med vatten så jag har köpt en mousse istället som är jättebra. Använder inget speciellt för ögonen. Löser upp mascaran med vatten först innan jag masserara in moussen. Smörjer in med Nutri-Delice som är himmelsk!

Puh! Det var dagens gärning
    Idag var jag lat & körde på säkra kort: MUS Her Majesty & FACE Umbria. Brun kajal på vattenlinjen & svart mascara. Nu är det snart dax för lunch!

• truelove 4 ever

Dagens sminkning ligger uppe. Tänk på att jag fortfarande övar på eye linern

• Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-10 12:23:52 följande:
    Dagens sminkning ligger uppe. Tänk på att jag fortfarande övar på eye linern
    Fin färg Prova att lägga upp i globlinjen lite längre och sudda. Öva på bara, det ger färdighet!
  • MammatillO

Hur sjutton får ni Eyelinern så snyggt ;)? När jag har det ser det för taskigt ut ser ut som jag gjort "vågor" eller stora streck *S*

• paola

ja vad ska man säga....4 olika mascaror på 5 dagar...
    den bästa var ju diorshow...fast jag köpte den med den tunna borsten..men långt ifrån lika bra som panoramic curl...

så med tanke på hur desperat jag är efter en mascara så får den 6 av 10....

• Linny
    V hjärtar J skrev 2008-11-10 13:02:03 följande:
    Hur sjutton får ni Eyelinern så snyggt ;)? När jag har det ser det för taskigt ut ser ut som jag gjort "vågor" eller stora streck *S*
    Träna. Jag började för inte så länge sedan. Innan använde jag mest kajal, men nu kan jag inte vara utan min eyeliner. En bra anglebrush och en kakeyeliner does the trick
  • LMK

Linny skrev 2008-11-10 13:11:34 följande:

Träna. Jag började för inte så länge sedan. Innan använde jag mest kajal, men nu kan jag inte vara utan min eyeliner. En bra anglebrush och en kakeyeliner does the trick
    På din senaste närbild med höstfärgerna, är det kakeyeliner där? Svart el brun?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!