• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-11-08 20:57:33 följande:
    Snygga färger!Hade gärna sett någon kajal på vattenlinjen. Lite mer skugga högre upp över globlinjen. Kanske lite mascara på de nedre fransarna...?
    Jag tänkte också på kajalen men eftersom den alltid kladdar och jag skulle sitta med på en kurs hela dagen så kändes det inte som ett bra alternativ.

Ja högre upp låter bra   Tyvärr kan jag inte ha mascara på de nedre fransarna eftersom jag nästan inte har några. Jag är så sugen på fransförlägning eftersom mina fransar nästan är obefintliga.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Phantera
    trolltyg skrev 2008-11-08 21:24:11 följande:
    Jag tänkte också på kajalen men eftersom den alltid kladdar och jag skulle sitta med på en kurs hela dagen så kändes det inte som ett bra alternativ.Ja högre upp låter bra   Tyvärr kan jag inte ha mascara på de nedre fransarna eftersom jag nästan inte har några. Jag är så sugen på fransförlägning eftersom mina fransar nästan är obefintliga.
    Hur kladdar den?
    Aha...det förklarar varför jag inte såg några. Tänkte att de kanske var så ljusa.
    Hur ser det ut om du tar mascara på det små du har då? Bara tokigt eller?
  • MaddeMamman

jag kan rekomendera Panto-3, ett naturmedel som stärker hår, hud och naglar. Mina fransar har blivit fylligare (för att inte tala om det på huvudet- tyvär för jag har redan tjockt men kort hår o får då klippa det oftare), huden jämnare (bättre än någon kräm jag använt) och naglarna blir hårdare. Det tar ca 3 veckor innan man märker resultat

Aliquando et insanire iucundum est.
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-11-08 21:51:30 följande:
    Snygga sminkningar idag tjejer!! Lite OT men såhär tjock är jag nu www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php%20graviditetenFör att inte vara SÅ OT så kan ni ju försöka se sminkningen som är Scene (mac) och Vanilla (mac) Fast det syns nog knappt på det avståndet Försöker bara att inte vara för mycket OT som sagt..
    Du har så fin mage
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-08 21:51:30 följande:
    Snygga sminkningar idag tjejer!! Lite OT men såhär tjock är jag nu www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...:a%20graviditetenFör att inte vara SÅ OT så kan ni ju försöka se sminkningen som är Scene (mac) och Vanilla (mac) Fast det syns nog knappt på det avståndet Försöker bara att inte vara för mycket OT som sagt..
    Jättetjusig mage Linny! Jag blir så avis!!
    Man kan inte tro att det är andra grav. Eller...många får en lite "hängigare" mage andra gången. Men din ser så "fast" och fin ut. *vill också vara gravid*
    Lite OT måste man ju få va!
  • trollsanna

Oj vad ni har gjort snygag sminkningar tjejer!
    Så kul att titta. Har kikat på allihopa och jättefina är dom. Så alla kan ta åt sig.
    Skriver inte till var och en utan till er allihopa.

Har själv uppdaterat min blogg med fredagkvälls jobbsminkning i turkost och lördagens rosa sminkning.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Dagg i gräset
    MaddeMamman skrev 2008-11-08 21:42:06 följande:
    jag kan rekomendera Panto-3, ett naturmedel som stärker hår, hud och naglar. Mina fransar har blivit fylligare (för att inte tala om det på huvudet- tyvär för jag har redan tjockt men kort hår o får då klippa det oftare), huden jämnare (bättre än någon kräm jag använt) och naglarna blir hårdare. Det tar ca 3 veckor innan man märker resultat
    Tack för tipset! Var ute efter några tabletter som skulle vara bra för min dåliga hy. Har nu beställt från Bodystore. Hoppas dom funkar lika bra på mig. Tjockare hår behöver jag absolut inte, men som sagt hyn är inte så bra.
    Upplevde du det som att du fick sämre hy i början?
  • Phantera
    MaddeMamman skrev 2008-11-08 21:42:06 följande:
    Tror jag ska prova dessa också! Kan väl aldrig vara fel med fylligare fransar?!
    Blir håret lite mindre frizzigt tro?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!