• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-09 01:43:40 följande:
    Oj vad ni har gjort snygag sminkningar tjejer!Så kul att titta. Har kikat på allihopa och jättefina är dom. Så alla kan ta åt sig. Skriver inte till var och en utan till er allihopa.Har själv uppdaterat min blogg med fredagkvälls jobbsminkning i turkost och lördagens rosa sminkning.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snyggt!
    Jag älskar turkos som färg. Tror tyvärr inte jag har några turkosa skuggor själv. Kanske skulle inhandlas!
    Den rosa sminkningen tyckte jag du passade kanon i. Gärna lite mer färg så det syns (mer) med ögat stängt också.

Nu ska jag äta frukost. FIck lite sovmorgon idag...
  • Linny

Trollsanna: Fina sminkningar båda två, men turkost är verkligen urläckert till dina bruna ögon

Phantera: Haha, tack Vaddå, skulle man få hängigare (sladdrigare?) mage andra gången?

• MaddeMamman
    Dagg i gräset skrev 2008-11-09 06:40:38 följande:
    Tack för tipset! Var ute efter några tabletter som skulle vara bra för min dåliga hy. Har nu beställt från Bodystore. Hoppas dom funkar lika bra på mig. Tjockare hår behöver jag absolut inte, men som sagt hyn är inte så bra.Upplevde du det som att du fick sämre hy i början?
    Tror inte hyn blev sämre.. fick ett par finnar på kinden men vet ju inte om det  har med tabletterna eller ny nattkräm att göra, det är ju lite sent för tonårsfinnar- i min ålder är det smickrande om man får tonårsfinnar
    Hur det påverkar håret på sikt vet jag inte.. jag har ganska kort snaggad frissa och tjocka hårstrån som blir allt gråare så jag färgar håret var 7:e vecka och utväxt var 3:e-4:e
    Aliquando et insanire iucundum est.
  • trollsanna

Phanter och Linny
    Tack!

Nu måste jag överaska lite. Har använt en kanllig grön skugga idag. Kommer förmodlingen aldirg ha den igen. Trivs verkligen inte alls i den men nu får jag se ut såhär idag. Använde PL:s Venom. Väldigt väldigt grön. Känner mig som en från filmen V om någon kommer ihåg den serien.

Bild finns i bloggen.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• paola

äntligen har jag varit o köpt diorshow...
    får se imorgon bitti hur den blir...jag återkommer....:)

• Linny
    Karisma skrev 2008-11-09 10:59:06 följande:
    Men jag missade magen Linny. Mappen var tom. jag vill åxå kika.
    Är mappen tom? Nä, gå in i mitt galleri och kolla 2:a graviditeten.
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-09 11:52:04 följande:
    Phanter och LinnyTack!Nu måste jag överaska lite. Har använt en kanllig grön skugga idag. Kommer förmodlingen aldirg ha den igen. Trivs verkligen inte alls i den men nu får jag se ut såhär idag. Använde PL:s Venom. Väldigt väldigt grön. Känner mig som en från filmen V om någon kommer ihåg den serien. Bild finns i bloggen.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Den är väldigt väldigt knallig det håller jag med om. Men jag skulle ge den ett försök till och använda den ihop med tex. en mörkt grå skugga, som du lägger i yttre v-et. Jobba ihop dem lite så blir det nog en annan effekt
  • trollsanna

Linny
    Ska testa med att blanda ihop den bättre med någon annan färg men jag har verkligen svårt för den. Fast det var roligt att testa lite. Är ju ledig från jobbet idag så då vågar jag ta ut svängarna lite mer.  

• Dagg i gräset
    MaddeMamman skrev 2008-11-09 09:47:30 följande:
    Tror inte hyn blev sämre.. fick ett par finnar på kinden men vet ju inte om det  har med tabletterna eller ny nattkräm att göra, det är ju lite sent för tonårsfinnar- i min ålder är det smickrande om man får tonårsfinnar Hur det påverkar håret på sikt vet jag inte.. jag har ganska kort snaggad frissa och tjocka hårstrån som blir allt gråare så jag färgar håret var 7:e vecka och utväxt var 3:e-4:e
    Smickrande med finnar Jag är 32 och har dom jäklarna fortfarande, massor. Längtar till jag blir smickrad
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!