• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Charlita

Knott Tack! Jag envisades med att sminka mig lite igår ändå men jag vaknade upp som ett svullen tomat ansikte helt prickig haha och läpparna ser ut som jag har sprutat in massa skit i. Men idag har jag inte sminkat mig och kommer inte göra det på några dagar då. Attans! jag var så nöjd med den ju..

Har ni några förslag på andra bra ? Förutom i.ds då som verkar vara jätte bra ( den är alldelles för dyr för mig som är student.. )

• Knott
    Charlita skrev 2008-11-10 21:26:09 följande:
    Knott Tack! Jag envisades med att sminka mig lite igår ändå men jag vaknade upp som ett svullen tomat ansikte helt prickig haha och läpparna ser ut som jag har sprutat in massa skit i. Men idag har jag inte sminkat mig och kommer inte göra det på några dagar då. Attans! jag var så nöjd med den ju.. Har ni några förslag på andra bra ? Förutom i.ds då som verkar vara jätte bra ( den är alldelles för dyr för mig som är student.. )
    www.everydayminerals.com.

100% ren mineralmakeup (L'Oréal är 95% mineraler). Men det KAN ju faktiskt vara så att du inte tål just mineralmakeup, även om det för det flesta fungerar utmärkt.
  • Charlita

Fridapida aj då. Men ärligt talat det måste ju vara sminket. Jag har inte ändrat mina matvanor eller nått nytt där så.. Hoppas det går över snart för jag vill helst inte visa mig ute haha

• Charlita

Knott Tack för informationen ! Aj då ja jag kanske har anlag till överkänslig hy mina syskon har ju det.

• Knott
    Charlita skrev 2008-11-10 21:35:09 följande:
    Knott Tack för informationen ! Aj då ja jag kanske har anlag till överkänslig hy mina syskon har ju det.
    Ja det är ju inte otroligt. Du får prova dig fram försiktigt. Jag själv har också känslig hy och fick något som heter Perioral Dermatit för ungefär ett år sedan. Jag har skrivit om det i min blogg (makeupoholic.blogspot.com/2008/11/frga-makeupoholic-perioral-dermatit.html) efter att ha fått frågor om det; hudvårdsprodukter och makeup är två viktiga pusselbitar när det gäller hur jag blev av med det.
  • Pokergirl

Charlita: Jag tål inte heller mineralsmink. Har testat de flesta märken som finns på marknaden och initalt är det hur bra som helst men sen bryter det ut. Nån trodde att dessa produkter är för aktiva och jag därför reagerar. Nu kör jag med Mac och det är den första foundation som min otroligt känsliga och torra hud accepterat.

• Linny

Charlita: Som flera svarat så kan det ju bero på att tex. Loreal inte har rena mineraler. Sedan finns det olika mineralsmink som passar olika. Id innehåller tex. bismuth som en del är allergiska mot. Detta finns dock inte i tex. Everyday minerals mfl.

Det kan ju vara så att du är allergisk mot just mineralsmink, men annars brukar just mineralsmink passa dem som är allergiska mot allt annat. Om jag vore du så skulle jag först sluta med Loreals och sedan vänta ett tag. Därefter prova äkta mineralsmink tex. Em..

• Charlita

Pokergirl och Linny :
    Ja det tror jag med. Va e mac för nån? och vad kostar den? o samma med Everyday M ?
    Ja jag får ha en osminkad vecka..

Vet ni vad?! Jag har alltid använt NIVEAS ansikts lotion som är väldigt fet.
    Utslagen verkade inte bli bättre utan sämre men jag har senaste fdagarna fortsatt smörja in med samma creme tänkte att det kan ju inte vara nått fel på den jag har ju ALLTID haft den sen jag var liten. Men nu skipade jag den och testade ( haha tro det eller ej ) Eldorados ( ni vet Willys billiga) hudcreme som är tunn. Det sved som satan och jag skrek till men nu ser det BÄTTRE UT! Utslagen börjar försvinna mer

Tack Knott! läste om den där hud saken du hade. Skönt för dig att den försvann!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!