• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 22:36:20 följande:
    Fridapida ja det gör ju det! Själv solar jag mkt på somrarna ajabaja.. .Mina kompisar går på solarie nu dom blir jätte bruna o fina men det är ju som sagt inte alls bra för huden. Okej skönt att ha samma året runt Själv har jag typ 5 olika nyanser haha gud.. Just nu passar ingen av dom sådär perfekt faktist. får blanda lite olika . jag har lite gul aktig färg i hyn inte fint så det blir svårt att hitta en färg. Jag frågade på kicks o hon sa att jag var gul i hyn... som om jag inte visste de :P haha. Så jag tyckte inte nån satt så bra. får kolla vidare..
    Jag är också mkt gul. Men blek. Jag gillar mina gula undertoner och vill ha en foundation som framhäver det.
  • trollsanna

Fridapida
    Jättefint!

LMK
    Ja turkosa sminkningen gillar jag lite mer än den giftgröna. Sakta men säkert kanske jag till slut börjar gilla grönt. Räcka ut tungan

Har för övrigt varit på stan och gjort ett parfymtest på olika dofter och har skrivit ner info och betygsatt lite.Finns på bloggen. angående sminket så valde jag nästan inget smink alls idag efter ett par rätt så färgrika sminkdagar. Så jag har inget foto av dagen sminkning.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Charlita

FridaPida Okej kanske passar på en del Men min gulhet ser inte bra ut på mig
    Jag har lätt o bli lite orange aktig när jag försöker med en brun färg

• Pokergirl

Charlita: ta med en liten burk och be om ett test på moistureblend foundation hos mac. Min absoluta favorit!

• Linny
    Charlita skrev 2008-11-10 22:30:32 följande:
    Linny : Låter ju bra det Kanske testar. har du provat? va tyckte du?Knott : neeej.. min mamma har smörjt mig med det sen jag var typ 3 år! o jag har gjort det nästan varje dag sen dess :-O neej.. jag komer bli gammal o sliten i förtid hahaha dumma dumma nivea....Pokergirl : Okej kanske testar det med. Det är så svårt för smink är ju inte det billigaste men man vill ändå ha nått som verkligen är bra. O jag som e student och precis flyttat hemifrån har det lite tight eller väldigt tight med pengar ibland. Jag har aldrig köpt nått på MAC så jag vet inte prisklassen heler. tack för tips
    Ja, det var det första mineralsminket jag provade. För priset så är det väldigt bra! Nu använder jag Laura Mercier men det kostar ju typ tre-fyra gånger mer så konstigt vore det väl annars (men sånt händer förstås..). EM är bra och en bra produkt att prova sig fram med tycker jag.

Klart jag ändrar hudfärg på vintern Blir bleeeeeeeeeeeeeeeeeeek och då syns mina rosa undertoner mer. På sommaren är jag gyllene. Jag har två olika färger på mitt mineralsmink som jag blandar för att få rätt nyans vid olika tider på året.
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-10 22:43:52 följande:
    FridapidaJättefint!LMKJa turkosa sminkningen gillar jag lite mer än den giftgröna. Sakta men säkert kanske jag till slut börjar gilla grönt. Har för övrigt varit på stan och gjort ett parfymtest på olika dofter och har skrivit ner info och betygsatt lite.Finns på bloggen. angående sminket så valde jag nästan inget smink alls idag efter ett par rätt så färgrika sminkdagar. Så jag har inget foto av dagen sminkning. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Hahaha så olika man kan vara när det gäller dofter. Be delicious kräks jag på och Covet med Sahra Jessica Parker tycker jag jättemycket om Men mest för att doften påminner om ett barndomsminne.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trollsanna

trolltyg
    Ja det är nog tur man är olika. Skulle vara lite trisst om alla luktade lika. Fast dom kan dofta olika på olika personer.  

• Linny

Fick lite nya skuggor igår. Testar en som (jag tror) heter dark blue-green i yttre vrån och globlinjen och muffin på resten. Över allt detta så duttade jag på nåt som hette typ reflects.. Genomskinligt men med extremt glittriga glitterdamm som var lite turkosa.. Tog några närbilder men vet inte hur de blev. Får se om jag lägger upp... Hade superbråttom imorse så det blev verkligen hafsigt och inte så noga med eyeliner osv som annars.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!