• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Charlita

Hej sötisar :) Jätte fina sminkningar ni lägger upp alltid lika kul o inspererande att kika in på era bilder ! Jo jag undrar om det är nån som vet om primer? Asså det man lägger innan fooundationen eller pudret. Nån som vet någon bra sådan och till inte allt för dyrt pris?

• Knott
    Charlita skrev 2008-11-10 20:58:45 följande:
    Hej sötisar :) Jätte fina sminkningar ni lägger upp alltid lika kul o inspererande att kika in på era bilder ! Jo jag undrar om det är nån som vet om primer? Asså det man lägger innan fooundationen eller pudret. Nån som vet någon bra sådan och till inte allt för dyrt pris?
    Jag använder själv inte primer till ansiktet men med tanke på hur nöjd jag är med Lumenes ögonmakeubas så skulle jag börja med att testa deras ansiktsprimer, för de har en sådan också.

Efter tips här grundar jag istället med lite finishing powder _innan_ jag lägger foundation (mineralpuderfoundation). Ibland, om jag ska vara extra fin, tar jag mitt "askungenserum" Idealist från Estée Lauder efter fuktkräm, innan foundation, för slät, jämn och porfri hy.
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 20:58:45 följande:
    Jag använder FACE perfect primer. Kostar väl ca 300 kr. Man lägger den före foundationen och efter dagkrämen. Olika primers har olika funktion. Det de är till för är att vara en förbehandlingen så foundationen sitter bättre. Ofta ger de lite lyster och håller huden matt.
  • Charlita

Knott & Fridapida Tack för hjälpen Nu vet jag det. men asså ja tror jag är allergisk mot mineralsmink jag har fått jätte mkt utslag och svidande rodnader i hela ansiktet och nästan eksem liknanade på ögonlock och runt läpparna! ska det inte funka tvärtom?

• Fluffguf
    Charlita skrev 2008-11-10 21:13:30 följande:
    Knott & Fridapida Tack för hjälpen Nu vet jag det. men asså ja tror jag är allergisk mot mineralsmink jag har fått jätte mkt utslag och svidande rodnader i hela ansiktet och nästan eksem liknanade på ögonlock och runt läpparna! ska det inte funka tvärtom?
    Du använder väl l'oréals? Det är inte rena mineraler, så det kan säkert vara något i det som du reagerar på...
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 21:13:30 följande:
    Det beror faktiskt på vilket mineralsmink som du använder. Sedan är det så att alla är olika.

Många dietister rekommenderar nötter i kosten eftersom det är nyttigt men det finns ju de som är dödligt allergiska. Vi är olika som sagt.
  • Charlita

Ja jag använder Loreals True Match Foundation som funkat super duper bra och jag var jätte nöjd. Använt i ca snart 2 månader nu men varför reagerar min hud nu?
    Sant alla är olika men jag blir så ledsen jag ser hemsk ut. Ska till acsess i mån o kolla vad det kan vara

• Knott
    Charlita skrev 2008-11-10 21:18:56 följande:
    Ja jag använder Loreals True Match Foundation som funkat super duper bra och jag var jätte nöjd. Använt i ca snart 2 månader nu men varför reagerar min hud nu? Sant alla är olika men jag blir så ledsen jag ser hemsk ut. Ska till acsess i mån o kolla vad det kan vara
    Det tar ofta ett tag innan en allergisk reaktion blommar ut ordentligt, det måste hinna bildas tillräckligt med antikroppar för att reaktionen kan uppstå. Gör ett uppehåll från L'Oréals mineralpuderfoundation och se om du märker en tillbakagång efter 1-2 veckor. Använd ingen annan foundation alls under tiden!
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 21:18:56 följande:
    Ja jag använder Loreals True Match Foundation som funkat super duper bra och jag var jätte nöjd. Använt i ca snart 2 månader nu men varför reagerar min hud nu? Sant alla är olika men jag blir så ledsen jag ser hemsk ut. Ska till acsess i mån o kolla vad det kan vara
    Alltså... allmänläkare, gissar jag rätt, är verkligen inga experter på hudproblem. Tyvärr. Har man tur så får man bra hjälp, men jag har inte haft tur. Nu har jag sökt för helt andra hudproblem men jag tror som knott, skippa sminket ett tag och ta reda på om det är det som är problemet.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!