• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • katarina118

fridapida

tänkte mest ha primer under ögonskugga...

har ej face här där ja bo...

• Fridapida
    katarina118 skrev 2008-09-10 19:48:14 följande:
    fridapidatänkte mest ha primer under ögonskugga...har ej face här där ja bo...
    Aha, sorry Jag tänkte fel.
    Jag gillar UDPP, då sitter skuggan hela dagen. Nackdelen är ju det som många nämnt i tråden, hälften av produkten blir kvar i förpackningen pga hur den är utformad.
    Jag har inte provat, men ska nog nu när min UDPP börjar ta slut, Lumenes. Den ska tydligen vara bra. Kostar ca 100 kr.
  • Fluffguf
    katarina118 skrev 2008-09-10 19:48:14 följande:
    fridapidatänkte mest ha primer under ögonskugga...har ej face här där ja bo...
    Under ögonskugga finns det väl egentligen två som är favoriter här i tråden: urban decays som är sjukt bra men har en usel förpackning, och lumenes som ska vara i samma klass, jag har dock bara testat urban decays.
    Life's beautiful with Fluffguf
  • Fluffguf
    Svar på #12
    Haha, vi tänkte samma
    Life's beautiful with Fluffguf
  • katarina118

ok tack..ska köpa lumenes då...den kan man väl köpa på typ kicks???

• greeneyes

haha, jag ska inte krångla till det... men jag har Make Up Stores primer till ögonskugga, och tycker att den är toppen bra! Har haft den hur länge som helst och det syns knapp att jag använt av den. Finns ofärgad och hudfärgad som döljer ojämnheter i färgen etc.

katarina118 skrev 2008-09-10 19:57:11 följande:
    ok tack..ska köpa lumenes då...den kan man väl köpa på typ kicks???
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • katarina118

vad kosta den från MUS då???

• greeneyes

vet inte, men det kan du säkert kolla på deras hemsida. tror det var strax över 100 spänn.

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fridapida
    katarina118 skrev 2008-09-10 20:00:07 följande:
    vad kosta den från MUS då???
    150 kr typ. Jag har haft den också. Ja, den är också jättebra.
  • Linny
    Knott skrev 2008-09-10 19:28:38 följande:
    Demon är en greige skimrig historia, Vampyre är ganska mörkt lila.
    Det finns en microshadow som också är lite guldigt grå på nåt sätt. Kanske lite grönt i, men det såg jag inte i ljuset. Passar jättefint till ett dust. Nya båda två. Såååå snygga!!!!

Primer: MUS eyeprimer var värdelös på mig. Den höll inte kvar skuggan ALLS!
    Ansiktsprimer använder jag aldrig. Köpte en från Face som säkert är bra, men med min mineralmakeup (och finishing dust) så känner jag inget behov alls av primer i ansiktet i övrigt. Sminket sitter hela dagen och håller sig snyggt utan att bli glansigt

Dagens makeup: http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeup
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!