• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Liiza

Linny skrev 2008-09-09 20:31:03 följande:

Ursprungligen var det beräknat till 15 januari. Det stämmer bättre. För om det ska vara den 19:e så är det ena jäklar till spermier
    Min son va beräknad 15/1-06, men kom 19/1 -06

Nästa är beräknad till den 23/10, ganska snart, spännande!...
    Jag ser ut som en liten "zeppelinare"

Linny, fin färg på håret!
    Jag måste ringa min frisör och boka en tid!
  • skidoo
    Svar på #8
    Alltså.. först ett lager concealer o sedan ett lager dagkräm o sen puder...??
  • Linny
    skidoo skrev 2008-09-11 08:45:21 följande:
    Svar på #8Alltså.. först ett lager concealer o sedan ett lager dagkräm o sen puder...??
    Du tar bara concealer på de ställen där det behövs. Så det ska ju inte vara ett lager över hela ansiktet.. Säkert inte så du menade, men det lät nästan så, så jag var tvungen att förtydliga

Sedan foundation. Har du en krämfoundation så kan du ev. behöva fixera den med ett tunnt lager puder ovanpå.

Har du mineralfoundation så avslutar du också med ett tunnt lager finishing dust. Ett genomskinligt puder som håller kvar makeupen. Denna brukar jag lägga även innan foundation.. Då blir den som en primer.
  • LMK

Åh en ny tråd!!
    In i favoriter & nu läsa ikapp...

• snobben

Jag hhar primer från smashbox, den är grym. använder den till hela ansiktet och sinket har aldrig suttit så bra som den gör med den. Dyr men otroligt dryg.

Styrkekram är inget bra ord.
  • Hallonmopeden

Snobbe; en fråga ang primer från Smashbox, pumpen vill inte fungera, det kommer liksom inte ut något, har du något tips???

• Typ100

Nu har jag även provat Laura Mercier foundation och den funkar inte alls på mig. Som tur var fick jag ett gratis prov!!!! Sminket blev liksom sandig på mitt ansikte. Man kunde se klart och tydligt att jag hade smink, den la sig på alla porer och bildade små korn!!! Samma sak hände med i.d. minerals som jag tyvärr köpte eftersom de inte har gratis prover.....

Det verkar som att det är endast Dior foundation som funkar på mig :)

• snobben
    Hallonmopeden skrev 2008-09-11 10:17:28 följande:
    Snobbe; en fråga ang primer från Smashbox, pumpen vill inte fungera, det kommer liksom inte ut något, har du något tips???
    Åh nä, det funkar för mig. Kan du pumpa hur mycket som helst utan att det kommer nåt, eller sitter den fast?
    Styrkekram är inget bra ord.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!