• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • lyckligmamma

Hejsan! Vilken av lancomes mascara böjer och föälänger fransarna mest?

• lyckligmamma

lancome (L Extreme

är den bäst?

• lilja71

Jag gillar Lancomes Hypnos, fast jag har alltid Lancomes XL Booster under för jag tycker man får så snygga fransar då. Både längre och tjockare

• Karisma

Linny skrev
    Jag har ingen blöt foundation att rekommendera tyvärr. Har aldrig varit så nöjd med mina..

Alltså, jag kan nog inte rekommendera vad du ska bli sminkad i.. Men jag skulle rekommendera dig att kolla på en del av deras penslar, cake eyeliner, läppennor och skuggor. Jag tycker inte de har bra puderborste dock och inte heller foundation och puder (förutom bronzer). Där gillar jag annat bättre. Deras primer och concealer gillar jag inte alls.

Ja det var det jag menade, vad jag sen ska ta för produkter för summan som det kostar att sminka sig. Deras cakeeyeliner ska jag absolut ta, sen pensel för att fixa ögonskuggan i globlinjen, om ni tycker den är bra från MUS. Hmm en bronzer skulle jag vilja testa att använda, kanske skulle ta deras då. Jag ska köpa lumenes primer, den du använder Linny.

Eftersom jag använder foundation så sällan så tänkte jag att jag köper en blöt nu och sen en riktigt bra mineral foundation när jag har bättre m pengar (=efter att resan är betald).

Ngn annan som vill tipsa om en blöt foundation som ser naturlig ut och täcker bra?

/K

• Linny

Karisma: Vet inte om MUS har en eyecreasebrush faktiskt. Hittar ingen på deras hemsida.

• lilja71

Linny: tycker det inte ser så tokigt ut Du sminkar snyggt som vanligt!! Gillade förresten din make up med dark blue green (för ngn dag sedan) Gillade färgerna skarpt där och kombinationen!!

• LMK

Linny: Vart ju jättebra! Snyggt pigment! Hoppas jag valde det oxå, men sannoliken är stor då det är grönt!

Lyckligmamma: har aldrig provat några Lancôme mascaror så där kan jag inte hjälpa till, tyvärr.

Karisma: FACE har bra foundations. Jag hade en för läänge sedan som gav ett skirt & fint resultat. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette, men fråga i en butik & be att få prover så du kan känna efter ordentligt.
    Annars på MUS så är deras ögonskuggar & dusts riktigt bra. Kajalpennorna är oxå favoriter. Är inte så förtjust i deras underlag & puder.

• LMK

Idag kör jag ganska mörkt. Var sjukt trött i morse pga vår ena dumma brandvarnare började pipa efter nytt betteri kl. 04! Grr! Så det behövdes lite tryck för att dölja röda ögon.
    Använde: MUC Brown Smoke, PL Cashmere & Tigers Eye. Bild kommer ikväll.

• LMK

Jag igen!

Läser ofta att "skuggan applicerades med fuktig pensel" Hur funkar det? Om jag bara fuktar penseln så blir det allt annat än jämnt utan flagigt & smuligt. Har provat med vanliga skuggor & flera olika pigment. Är det mera blöt pensel som gäller, typ som när man skall lägga eyeliner? Någon som provat & fått det lyckade resultatet av mer skimmrande & intensiva skuggor?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!