• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • madigan
    mariemonroe skrev 2008-11-14 09:45:05 följande:
    min kompis har sånna.. hon ska kontakta vårdcentralen för att ta bort dom.jag har en sån vid typ armhålan..
    okej, de är inte kul att ha en sån på ögonlocket, men leverfläckar har jag ÖVERALLT och de är heller inte kul...anser mig vara de fulaste som vandrat på denna jord på 2 ben
  • mariemonroe

ne leverfläckar är inge roliga :( .. och så där ska du INTE tänka!! när jag var yngre hade jag finnar i HELA ansiktet och över hela ryggen.. men jag har tur som lyckats att inte ha fått ärr.. väldigt lätt o få om man haft svår "acne"..

• Linny
    madigan skrev 2008-11-14 09:46:34 följande:
    okej, de är inte kul att ha en sån på ögonlocket, men leverfläckar har jag ÖVERALLT och de är heller inte kul...anser mig vara de fulaste som vandrat på denna jord på 2 ben
    Nejdå! Men klart att man inte tycker det är kul med såna Kanske kan man ta bort dem då, de där grejerna på ögonlocken?

Jag har också många leverfläckar på kroppen och tycker det ser skittrist ut. Önskar också jag var en såndär med helt jämn färg på hela kroppen!
  • madigan
    Linny skrev 2008-11-14 09:54:49 följande:
    Nejdå! Men klart att man inte tycker det är kul med såna Kanske kan man ta bort dem då, de där grejerna på ögonlocken?Jag har också många leverfläckar på kroppen och tycker det ser skittrist ut. Önskar också jag var en såndär med helt jämn färg på hela kroppen!
    Jo men jag har i ansiktet åxå och hur ska man någonsin kunna sminka sig då, de hjälper ju liksom inte. De syns ju och jag vill ha nåt som kan dölja allt! Jag vill var lika vackra som er och alla andra
  • mariemonroe
    madigan skrev 2008-11-14 09:56:29 följande:
    Jo men jag har i ansiktet åxå och hur ska man någonsin kunna sminka sig då, de hjälper ju liksom inte. De syns ju och jag vill ha nåt som kan dölja allt! Jag vill var lika vackra som er och alla andra
    prova apotekets foundation, den täcker jättebra.. och isdoras puder är jättebra.. använder båda två..
  • Linny
    madigan skrev 2008-11-14 09:56:29 följande:
    Skönhetsfläckar kan man ju ta bort också Finns olika metoder.

Prova med olika sorters foundation osv. Är det mörka leverfläckar rekommenderar jag dig dock inte att helt försöka täcka dem. Då ser det oftast bara väldigt konstigt ut. Bättre att sminka sig mer naturligt.

Jag använder äkta mineralmakeup från Laura Mercier som är superbra. Finns dock massa andra, både mineral och vanlig. Rekommenderar dock inte oäkta mineraler som tex. Loreal, Isadora osv.
  • Hilla

Linny, är Loreals mineralsmink skit? Inte testat än, men funderat på det Vart köper man riktigt mineralsmink?

Nån som använder MAC´s ögonskuggor?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Linny
    Hilla skrev 2008-11-14 11:49:42 följande:
    Linny, är Loreals mineralsmink skit? Inte testat än, men funderat på det Vart köper man riktigt mineralsmink?Nån som använder MAC´s ögonskuggor?
    Skulle inte vilja gå så långt som att säga att det är skit, men det är inte äkta mineraler utan innehåller annat också. Äkta mineraler ska inte innehålla tex. talk eller konserveringsmedel.

I tester så har Isadora/loreals osv inte hållt måttet mot andra märken. De ger oftaste ett mindre naturligt resultat, håller inte lika länge och borstarna som följer med är riktigt riktigt dåliga. Ska man använda det så ska man åtminstone köpa en bra borste

Du kan köpa riktigt mineralsmink på många ställen. Vill man börja prova något som är bra men väldigt billigt (och sedan prova vidare när man testat själva grejen) så kan man prova detta www.everydayminerals.com Man får gratis samplekit med tre färger foundations, som du väljer själv och ett rouge och en concealer. Betalar bara frakten på 40 kronor ungefär. Kan varmt rekommendera deras longhandled kabuki och deras flat top kabuki (du måste ha en bra kabuki för att lägga mineralsmink) som slår alla de dyrare borstarna på marknaden och kostar bara runt 70 kronor!!!

Jag började att prova EM för att se om jag gillade hela mineralgrejen. De var helt ok och jag provade efter ett tag  några olika. Testade sedan Laura Mercier (fått bäst i test, även i konkurrens med Id osv) och sedan är jag fast där

Jag använder Mac (bland annat)
  • Hilla

Linny, everydayminerals har jag varit inne på innan! Var osäker på om jag kunde beställa eftersom det var amerikanskt företag!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Linny
    Hilla skrev 2008-11-14 12:51:55 följande:
    Linny, everydayminerals har jag varit inne på innan! Var osäker på om jag kunde beställa eftersom det var amerikanskt företag!
    Varför då? Amerikanskt är inte farligt De är seriösa. Vet hur många som helst som har beställt från dem.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!