• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-11-11 18:37:52 följande:
    Nu ligger dagens mejk i galleriet. Men bilden är riktigt dålig med fel ljus så ögonen ser turkosa ut. Åh vad jag saknar dagsljus på morgonen... Linny: Joina klubben med dåliga bilder! Lägg ut den ändå!
    Jättefint sminkat som vanligt!!!
  • Linny
    Nu ligger dagens mejk i galleriet. Men bilden är riktigt dålig med fel ljus så ögonen ser turkosa ut. Åh vad jag saknar dagsljus på morgonen... Linny: Joina klubben med dåliga bilder! Lägg ut den ändå!
    Jättefint! Du passar visst superbra med färg på vattenlinjen ju!
  • Knott
    Snyggt! Åh, Zone är nog den MUS-skugga jag sörjer allra allra mest efter att ha behövt göra mig av med alla eftersom jag blev allergisk. Den är såå fin till dina ögon!
  • LMK

Shoppingtopkig: Tackar!

Linny: Ja i närbild är det ok, men i det stora hela blir det ganska hårt & smalt. Fick tyvärr ingen skärpa alls på helbilderna. Men jag skall ge det några försök till... Tror man själv är liiite för kritisk... en aning iallafall...!
    Din sminkning var fin, trots fotot & lite fel färgåtergivning. Svårt det där. Vi får ta nya tag imorgon helt enkelt!

Knott: Ja, Zone är en favorit! Helt perfekt färg! Kul även att testa en färg på vattenlinjen & inte bara svart/brunt.

• Linny
    trollsanna skrev 2008-11-11 21:28:21 följande:
    Knott fintLinny fintLMKTyckte det var jättesnyggt!Har gjort en enkel sminkning med inte så markerade ögon idag. Snudd på lite tråkig faktiskt. Det blev lila skuggor. Finns i bloggen nu.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint Behöver ju inte alltid vara så markerat
  • Knott
    trollsanna skrev 2008-11-11 21:28:21 följande:
    Knott fintLinny fintLMKTyckte det var jättesnyggt!Har gjort en enkel sminkning med inte så markerade ögon idag. Snudd på lite tråkig faktiskt. Det blev lila skuggor. Finns i bloggen nu.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    De lila färgerna var väldigt klädsamma till dina bruna ögon!
  • Kianas Mami

Vad lägger ni under ögonskuggan för att det ska hålla så bra o sitta? Jag har en eyeprimer från make up store men jag tycker inte att det är så värst bra, den är oki...någon som har någon bättre o rekomendera?

• redhed638
    Svar på #2004
    Eddie Funkhousers concealer+eye base. Helt suverän. Tre i ett i en liten dosa.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!