• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-11-12 21:36:04 följande:
    Var det Everyday minerals flat top kabuki brush som flera av er hade som favorit? Jag har ju en Kabuki från i.d. och tycker den funkar jättebra, men visst sa ni att EMs borste var mjukare?
    Det är min favorit, jag har inte provat IDs själv, men EMs är verkligen superbra!
  • MaddeMamman

så fort jag får min nästa lön ska jag till stan o köpa smink.. börjar sina nu o får ta av mina "gamla" grejer som eg inte gillar.
    överst på listan står en riktigt mörkbrun ögonskugga, dt blir nog från Face, eller har någon ett annat förslag.

Aliquando et insanire iucundum est.
  • Phantera
    Fluffguf skrev 2008-11-12 21:40:20 följande:
    Det är min favorit, jag har inte provat IDs själv, men EMs är verkligen superbra!
    Tack för svar!
    Funderar på att köpa en...men jag är iofs nöjd med den jag har, den kanske är lite lite hård...hm...
    Hittade en på Tradera nämligen...
  • Emeraldy

Vet ni om mineralsmink har nån bäst före-tid som annat smink? Mineralfoundation t ex, som ju ska vara helt "rent" och som man inte rör med fingrarna, det borde ju hålla sig fräscht jättelänge, tycker jag? Jag undrar eftersom jag oftast använder en vanlig flytande foundation, men även har en mineralfoundation som jag använder när jag vill vara extra fin

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-13 11:16:18 följande:
    Vet ni om mineralsmink har nån bäst före-tid som annat smink? Mineralfoundation t ex, som ju ska vara helt "rent" och som man inte rör med fingrarna, det borde ju hålla sig fräscht jättelänge, tycker jag? Jag undrar eftersom jag oftast använder en vanlig flytande foundation, men även har en mineralfoundation som jag använder när jag vill vara extra fin
    Det ska typ hålla hur länge som helst, sägs det..
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-12 21:49:01 följande:
    Tack för svar! Funderar på att köpa en...men jag är iofs nöjd med den jag har, den kanske är lite lite hård...hm...Hittade en på Tradera nämligen...
    Har hört många säga att EM´s är så mycket bättre och mjukareän Id´s. Vad kostar den på tradera då? Kostar ju bara runt 70 kronor från Em´s egna sida menar jag
  • truelove 4 ever

Torsdagens bilder ligger uppe

• Kianas Mami

Får jag bara fråga en sak om ID Bare minerals produkter. Jag ska köpa deras minreal fondation, men vill ha ett så matt resultat som möjligt! "Fridapida" du rekomenderade att jag skulle köpa ID bare minerals Veil. som är ett transparent puder som gör att sminket håller längre, funkade ungefär som en primer om jag har förstått det rätt?

Såg däremot att dom även hade ett efterpuder som ger extra matt reslutat osv. kan man använda alla 3? Alltså, Id Bare minerals fondation+Veil+ efterpudret? Tror ni att det blir för mycket kaka på kaka?
    Eller hur tror ni att resultatet blir?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!