• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Kianas Mami skrev 2008-11-11 22:45:21 följande:
    Vad lägger ni under ögonskuggan för att det ska hålla så bra o sitta? Jag har en eyeprimer från make up store men jag tycker inte att det är så värst bra, den är oki...någon som har någon bättre o rekomendera?
    Har också haft Makeupstores. Den är inte alls bra tycker jag. Jag har haft Urban Decays Eye Potion primer. Super! Enda negativa är förpackningen. Provar just nu Lumene och måste säga att jag hittills tycker den håller samma kvalitet som Urban Decays!!!!
    Har mycket skuggor och de håller absolut från sex på morgonen till tio på kvällen utan att flytta på sig alls. Har inte varit ute på natten ännu med skuggorna. Får ta det när jag har fött barn och ammat klart
  • Karisma

Om jag skulle inhandla en blöt foundation och inte en mineral foundation. Vilken skulle ni rekommendera då?

Vilka av grejerna på MUS är bra? Ska testa igen att bli sminkad där och hoppas ngn som kan det där sminkar mig denna gången. Skulle vilja veta vilka av grejerna jag bör undvika. Där ngt annat märke är mkt bättre.

Kram K.

• Mie74

Vad använder ni för penslar när ni lägger ögonmakeup?

• madigan

jag vill ha tips på en mascara som varken kladdar,smular eller blir klumpig?

• Linny
    Karisma skrev 2008-11-12 10:11:14 följande:
    Om jag skulle inhandla en blöt foundation och inte en mineral foundation. Vilken skulle ni rekommendera då?Vilka av grejerna på MUS är bra? Ska testa igen att bli sminkad där och hoppas ngn som kan det där sminkar mig denna gången. Skulle vilja veta vilka av grejerna jag bör undvika. Där ngt annat märke är mkt bättre.Kram K.
    Jag har ingen blöt foundation att rekommendera tyvärr. Har aldrig varit så nöjd med mina..

Alltså, jag kan nog inte rekommendera vad du ska bli sminkad i.. Men jag skulle rekommendera dig att kolla på en del av deras penslar, cake eyeliner, läppennor och skuggor. Jag tycker inte de har bra puderborste dock och inte heller foundation och puder (förutom bronzer). Där gillar jag annat bättre. Deras primer och concealer gillar jag inte alls.
    Mie74 skrev 2008-11-12 10:28:23 följande:
    Vad använder ni för penslar när ni lägger ögonmakeup?
    Ett gäng En eyecrease brush för att lägga i globlinjen och utmed övre fransraden. En större ögonskuggeborste för att lägga skugga över hela locket och att tona med. En angle brush för att lägga eyeliner både runt ögat och på vattenlinje. En mindre ögonskuggsborste för att lägga mörkt i yttre ögonvrån..
  • Linny
    madigan skrev 2008-11-12 10:34:39 följande:
    jag vill ha tips på en mascara som varken kladdar,smular eller blir klumpig?
    Jag gillar Max Factor Stretch och även Masterpiece. Alla mascaror blir dock klumpiga om de börjar bli gamla, men dessa är det inte normalt tycker jag. Smular gör de inte. Har aldrig smulor under ögat.. Med kladda vet jag inte hur du menar Det är ju kladdigt som så, men det kladdar inte av sig. Ja om jag skulle gå ut i hällregn förstås..
  • lilja71

Hej, här var det länge sedan jag skrev. Jag brukar läsa men inte skriva så mkt
    När jag var ute och reste för ett par veckor sedan så kom jag över Givenchys nya mascara, den som har en så speciell borste. (den är som en rund boll istället för avlång borste). Den är i allafall superbra och man får kanonfina fransar med den. Kommer alla gånger köpa den igen. Ngn som vet om den kommit till sverige än?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!