• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

TigerLinn skrev 2008-11-13 14:58:22 följande:

jag är så lycklig fick hem lite nytt smink i dag :)
    Jag med! Fast det var igår! Fick mina nya MAC-samples från The BodyNeeds. Ett av pigmenten blev favorit direkt: Museum Bronze! Grymt snygg! Har den på mig idag & den matchar min hårfärg. Vad fick du för kul?
  • LMK
    Kianas Mami skrev 2008-11-13 14:31:48 följande:
    Får jag bara fråga en sak om ID Bare minerals produkter. Jag ska köpa deras minreal fondation, men vill ha ett så matt resultat som möjligt! "Fridapida" du rekomenderade att jag skulle köpa ID bare minerals Veil. som är ett transparent puder som gör att sminket håller längre, funkade ungefär som en primer om jag har förstått det rätt?Såg däremot att dom även hade ett efterpuder som ger extra matt reslutat osv. kan man använda alla 3? Alltså, Id Bare minerals fondation+Veil+ efterpudret? Tror ni att det blir för mycket kaka på kaka? Eller hur tror ni att resultatet blir?
    Som jag har fattat det så har de bara ett "finishing puder" & det är Mineral Veil, som finns som transparent & med färg. Sen finns det även olika face colours som du kan använda för att få mer lyster/bronzing etc. Jag använder bara vanliga transparanta MV & sedan foundation. Tar lite MV före foundation på de ställen jag vet att jag blir blank & avslutar även tunnt med MV över hela ansiktet. Kolla på deras hemsida så ser du alla olika produkter: www.bareescentuals.com/
  • TigerLinn

jag fick mitt shimmer puder från EFNY
    min dou eye liner från EFNY (en blå lila nyans coh en grön nyans båda lite metallic)
    en guldrosa ögonskugga från artistry samt enbronsing puder från EFNY :D

LMK skrev 2008-11-13 15:03:09 följande:
    TigerLinn skrev 2008-11-13 14:58:22 följande:
    Jag med! Fast det var igår! Fick mina nya MAC-samples från The BodyNeeds. Ett av pigmenten blev favorit direkt: Museum Bronze! Grymt snygg! Har den på mig idag & den matchar min hårfärg. Vad fick du för kul?
  • LMK

truelove 4 ever skrev 2008-11-13 11:18:08 följande:

Torsdagens bilder ligger uppe
    Fint! Gillar verkligen din ögonfärg! Prova att lägga den mörkare skuggan i globlinjen & den ljusare på ögonlocken. Blir lite bättre balans då. Du kan även tona ut den mörka med den ljusa så får du tex. det guldiga under brynbenet som en "highlighter".
  • LMK

TigerLinn skrev 2008-11-13 15:10:46 följande:

jag fick mitt shimmer puder från EFNYmin dou eye liner från EFNY (en blå lila nyans coh en grön nyans båda lite metallic)en guldrosa ögonskugga från artistry samt enbronsing puder från EFNY :D
    Åh vad kul! Du får berätta mer sen när du provat ordentligt, eller ännu bättre: foton!
  • TigerLinn

jag ska snart hoppa in i duchen... :)
    ska prova nått ikväll när jag ska ut på "jobb"
    jag är hyfsat duktig på att fota med dålig på att lägga upp :S

LMK skrev 2008-11-13 15:22:51 följande:
    TigerLinn skrev 2008-11-13 15:10:46 följande:
    Åh vad kul! Du får berätta mer sen när du provat ordentligt, eller ännu bättre: foton!
  • trollsanna
    Karisma skrev 2008-11-12 10:11:14 följande:
    Om jag skulle inhandla en blöt foundation och inte en mineral foundation. Vilken skulle ni rekommendera då?Vilka av grejerna på MUS är bra? Ska testa igen att bli sminkad där och hoppas ngn som kan det där sminkar mig denna gången. Skulle vilja veta vilka av grejerna jag bör undvika. Där ngt annat märke är mkt bättre.Kram K.
    Cliniques , superbalanced foundation
  • trollsanna
    LMK skrev 2008-11-12 15:07:28 följande:
    Jag igen! Läser ofta att "skuggan applicerades med fuktig pensel" Hur funkar det? Om jag bara fuktar penseln så blir det allt annat än jämnt utan flagigt & smuligt. Har provat med vanliga skuggor & flera olika pigment. Är det mera blöt pensel som gäller, typ som när man skall lägga eyeliner? Någon som provat & fått det lyckade resultatet av mer skimmrande & intensiva skuggor?
    Borde skriva blöt pensel när jag skrivit fuktig. Blandar ihop med vatten tills jag får en skön konsistens och skuggan liksom glider bra. det får inte vara för mycket vatten och ej heller för lite så den bara är torr och flagig hmm låter som en lite konstig förklaring men du förstår nog hur jag menar. 
  • Kianas Mami
    LMK skrev 2008-11-13 15:08:49 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-13 14:31:48 följande:
    Som jag har fattat det så har de bara ett "finishing puder" & det är Mineral Veil, som finns som transparent & med färg. Sen finns det även olika face colours som du kan använda för att få mer lyster/bronzing etc. Jag använder bara vanliga transparanta MV & sedan foundation. Tar lite MV före foundation på de ställen jag vet att jag blir blank & avslutar även tunnt med MV över hela ansiktet. Kolla på deras hemsida så ser du alla olika produkter: www.bareescentuals.com/
    oki tack så mkt för tipsen! har du någon bild på dig när du använder båda?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!