• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • truelove 4 ever

Jag ska köpa därifrån på onsdag då man får lön

• Hilla
    Linny skrev 2008-11-14 12:52:37 följande:
    Varför då? Amerikanskt är inte farligt De är seriösa. Vet hur många som helst som har beställt från dem.
    Det var inte det jag syftade på, en del amerikanska företag, eller utlänska öht skickar inte varor utanför landet
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Linny
    Hilla skrev 2008-11-14 13:53:04 följande:
    Det var inte det jag syftade på, en del amerikanska företag, eller utlänska öht skickar inte varor utanför landet
    Ah ok Men dessa gör det Och frakten blir typ 40 kronor bara så det är toppen!
    Som sagt; flera av oss här har deras kabukis också och de är helt otroliga (och otroligt billiga!!)
  • LMK
    Kianas Mami skrev 2008-11-13 17:12:31 följande:
    oki tack så mkt för tipsen! har du någon bild på dig när du använder båda?
    Alltså, jag använder alltid båda Har en ansiktsbild i mitt galleri där jag har foundation & MV på, men det är efter en heldag + besök hos frissan så det är ingen vidare bra bild att ha som jämförelse samt att jag suger på att ta ansiktsbilder! Jag använder nu färgen Light & på sommaren Medium Beige.
  • LMK

Tack för tips & synpunkter om att applicera blöt/fuktig ögonskugga! Skall testa igen vid tillfälle!

Trollsanna: Håller med tidigare talare, blått är fint till dina ögon! Kul med den nya shoppingen!

Här har ni en till salami! Jag blir bara mer & mer fräkning & då menar jag inte bara i ansiktet. Är inte så förtjust i det heller för jag tycker det BARA är fräknarna som syns vid solbränna. Kollegorna brukar inte kunna låta bli att skoja lite på våren då de första strålarna hitta till mitt ansikte & fråga om jag solat genom en thésil el. spottat snus i motvind. Vilken humor advokater har... Min man tycker däremot att det är sååå fint med fräknar! Sicken tur!

• mariemonroe
    LMK skrev 2008-11-14 14:24:16 följande:
    Tack för tips & synpunkter om att applicera blöt/fuktig ögonskugga! Skall testa igen vid tillfälle! Trollsanna: Håller med tidigare talare, blått är fint till dina ögon! Kul med den nya shoppingen!Här har ni en till salami! Jag blir bara mer & mer fräkning & då menar jag inte bara i ansiktet. Är inte så förtjust i det heller för jag tycker det BARA är fräknarna som syns vid solbränna. Kollegorna brukar inte kunna låta bli att skoja lite på våren då de första strålarna hitta till mitt ansikte & fråga om jag solat genom en thésil el. spottat snus i motvind. Vilken humor advokater har... Min man tycker däremot att det är sååå fint med fräknar! Sicken tur!
    haha snälla arbetskamrater :P
    fräknar är ju jättefint.. charmigt :)
    jag upptäckte för nått år sen att jag börjat få några över näsan..
  • Linny

Dagens (väldigt enkla och ljusa) ögonmakeup ligger i galleriet..

• Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-11-14 16:43:22 följande:
    Dagens (väldigt enkla och ljusa) ögonmakeup ligger i galleriet..
    Jättesnyggt Linny
  • zazzza

hej! linny! nu har mitt test kommit från ed, jag tog ju en light beige tan,bla, men den blev för brun! ska ta en ljusare, men vet du, jag beställde real sand från LM, o de stog på att den innehöll bismuth.. trodde inte det jag. fast jag tål den bra, men inte ID:s kan ju va annat ämne jag ej tål....men nu känns det inge kul att LM hade bismuth i sin,, kan jag kanske ta det ändå. fundera på att skicka tillbaka den, bara för att jag vet om innehållet! kanske dumt,??? färgen är bra men skulle vilja ha snäppet beigare, men han på cow sa att då blir det en mörkare grundton o de trodde han blev för mörkt....villrådig!!!!

• zazzza

sen undrar jag över den här mascaran med tuber? nån som prövat??? vill ju inte tappa ögonfransarna,,,det är kanske skumt att tuberna trillar av i tvättstället???

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!