• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna
    Shoppingtokig skrev 2008-11-15 11:18:50 följande:
    Fin, passar dina ögon så bra!
    Tack! Gillar färgerna själv, dom hör nog till favoritfärgerna just nu i alla fall.
    MossaQ skrev 2008-11-15 12:03:23 följande:
    Hittade tillbaka till tråden efter månaders uppehåll.You still going strong!Haha, ni inspirerar mig så mkt så jag har dragit över mitt morgonschema flera morgnar i rad, för att jag bara måste prova lite nya tekniker och skuggor
    välkommen!
  • Luxor

Nu har jag varit o köpt mig en all about eyes, känns bra. Jag använder vanligen inte ögonkräm men känner att det nu är ett måste innan jag lägger på concealern, ser lätt torrt ut annars.

• Linny
    Luxor skrev 2008-11-15 18:55:31 följande:
    Nu har jag varit o köpt mig en all about eyes, känns bra. Jag använder vanligen inte ögonkräm men känner att det nu är ett måste innan jag lägger på concealern, ser lätt torrt ut annars.
    Köpte du både all about eyes ögonkräm och all about eyes concealer?
    Trodde du var ute efter concealer men på ditt inlägg nu låter det som du hade en concealer redan och behövde en ögonkräm

Nu råkar det vara så att jag har både och också
  • Luxor

Jag har sedan tidigare en concealer från id men var sugen på att prova någon annan, så idag köpte jag all about eyes concealern. Ögonkräm har jag ingen... kanske borde införskaffa det.
    Jag provade nya concealern men hade ingen ögonkräm under, vilket de rekommenderade i affärer. Men köpte ingen ögonkräm denna gång, måste ju läsa mig till vilken som är bäst
    Men jag har kommit fram till att det krävs en ögonkräm under concealern gör bäst resultat. Hoppas jag var tydlig nu

• Kayn

Här måste jag ju kunna få lite tips

Har sen tidigare Youngbloods mineralpuder som nu är på upphällningen så jag tänkte höra om ni har nåt bra tips på vart jag kan shoppa det till bra pris i nån webshop? Har test massor av olika märken men här blev jag överraskad och faktiskt hittade en som direkt matchade i färg, annars är det att hålla på och blanda ett par och det är jag för bekväm för

Mamma till Wilhelm 070114
  • Linny
    Luxor skrev 2008-11-15 20:02:41 följande:
    Jag har sedan tidigare en concealer från id men var sugen på att prova någon annan, så idag köpte jag all about eyes concealern. Ögonkräm har jag ingen... kanske borde införskaffa det.Jag provade nya concealern men hade ingen ögonkräm under, vilket de rekommenderade i affärer. Men köpte ingen ögonkräm denna gång, måste ju läsa mig till vilken som är bäst Men jag har kommit fram till att det krävs en ögonkräm under concealern gör bäst resultat. Hoppas jag var tydlig nu
    Nu fattade jag lite bättre
    Jag stendiggar i och för sig All about eyes ögonkräm också. Silkeslen och den enda jag inte fått kli av.
  • trolltyg
    Kayn skrev 2008-11-15 20:16:32 följande:
    Här måste jag ju kunna få lite tips Har sen tidigare Youngbloods mineralpuder som nu är på upphällningen så jag tänkte höra om ni har nåt bra tips på vart jag kan shoppa det till bra pris i nån webshop? Har test massor av olika märken men här blev jag överraskad och faktiskt hittade en som direkt matchade i färg, annars är det att hålla på och blanda ett par och det är jag för bekväm för
    På denna webshop kan man köpa youngblood till lite billigare priser

http://www.visageonline.se/list_varugrupp-2845.html

Har inte själv beställt från denna sida ännu men funderar på att göra det när jag behöver ny foundation för jag har också youngbloods och är supernöjd men har en hel del kvar trots att jag använt det i över ett år nu. Snacka om valuta för pengarna
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Kayn
    Trolltyg - tack! Ja jag har oxå haft min strax över året men tänkte det är bäst att tänka till innan för det blir så jobbigt att komma på samma morgon att den är slut I somras blandade jag upp med en lite mörkare så den finns det ju en hel del kvar av men inte helt bra nu i bleka hösten *S*
  • Kayn

Trolltyg - fanns ju även OH där så det blir nog en beställning inom det närmsta *S*

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!