• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Tesssi

*önskar jag vågade lägga ut bilder* *men kanske framför allt ta bra bilder*

Jag övar o övar inför balen på nyår. Idag har jag muffin o silver på ögonlocken och så försöker jag få till en fin eyeliner med cake-eyelinern från MUS. Svårt, men det går bättre o bättre. På läpparna återfinns Explosion.

Med lite övning kanske jag blir lika bra som er...

• Pokergirl
    zazzza skrev 2008-11-14 17:44:44 följande:
    sen undrar jag över den här mascaran med tuber? nån som prövat??? vill ju inte tappa ögonfransarna,,,det är kanske skumt att tuberna trillar av i tvättstället???
    Det som är så praktiskt är att man endast behöver varmt vatten, då släpper mascaran från fransarna. Jag kör med mirenesse och är toknöjd men det finns många olika märken.
  • Linny
    Tesssi skrev 2008-11-14 19:05:11 följande:
    *önskar jag vågade lägga ut bilder* *men kanske framför allt ta bra bilder* Jag övar o övar inför balen på nyår. Idag har jag muffin o silver på ögonlocken och så försöker jag få till en fin eyeliner med cake-eyelinern från MUS. Svårt, men det går bättre o bättre. På läpparna återfinns Explosion. Med lite övning kanske jag blir lika bra som er...
    Heja på! Övning ger färdighet! Jag har lärt mig jättemycket av tjejerna här i tråden. Var inte blyg, lägg ut en bild så kan du ju få tips om du vill. Det är så jag har lärt mig, genom att andra sett vad jag kan förbättra!
  • Linny
    zazzza skrev 2008-11-14 17:42:45 följande:
    hej! linny! nu har mitt test kommit från ed, jag tog ju en light beige tan,bla, men den blev för brun! ska ta en ljusare, men vet du, jag beställde real sand från LM, o de stog på att den innehöll bismuth.. trodde inte det jag. fast jag tål den bra, men inte ID:s kan ju va annat ämne jag ej tål....men nu känns det inge kul att LM hade bismuth i sin,, kan jag kanske ta det ändå. fundera på att skicka tillbaka den, bara för att jag vet om innehållet! kanske dumt,??? färgen är bra men skulle vilja ha snäppet beigare, men han på cow sa att då blir det en mörkare grundton o de trodde han blev för mörkt....villrådig!!!!
    Men oj! Förlåt! Jag trodde inte det var bismuth i. Måste ha blandat ihop med EM, som då inte har det..
  • trollsanna

Tack tjejer, gillade faktskt den blå sminkningen mer än vad jag hade trott. 

Nu har jag testat mina nyinköpta skuggor så idag har jag varit rosa. Är ju faktiskt en mer ''rosa'' sminktjej. Älskar rosa och lila. Är nöjd med mina inköp och gillade sminkningen. Finns på bloggen. 

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• truelove 4 ever

Himla snyggt. Vill med kunna sminka mig snyggt

• Luxor

Vilken bra tråd.
    Vad har ni för några bra ögonskuggor att rekommendera?
    Är även ute efter en concealer att ha på mina mörka ringar under ögonen...

• Linny
    Luxor skrev 2008-11-14 20:45:34 följande:
    Vilken bra tråd. Vad har ni för några bra ögonskuggor att rekommendera?Är även ute efter en concealer att ha på mina mörka ringar under ögonen...
    Många Makeupstore, Mac och Pureluxe är de jag använder mest.
    Concealer; All about eyes concealer från Clinique är helt otrolig!
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-14 20:38:57 följande:
    Tack tjejer, gillade faktskt den blå sminkningen mer än vad jag hade trott. Nu har jag testat mina nyinköpta skuggor så idag har jag varit rosa. Är ju faktiskt en mer ''rosa'' sminktjej. Älskar rosa och lila. Är nöjd med mina inköp och gillade sminkningen. Finns på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint Lila passar dina bruna ögon!
  • trollsanna
    Luxor skrev 2008-11-14 20:45:34 följande:
    Vilken bra tråd. Vad har ni för några bra ögonskuggor att rekommendera?Är även ute efter en concealer att ha på mina mörka ringar under ögonen...
    Linny skrev 2008-11-14 20:47:51 följande:
    Många Makeupstore, Mac och Pureluxe är de jag använder mest.Concealer; All about eyes concealer från Clinique är helt otrolig!
    Håller med Linny om skuggor och consealern. Jag använder även skuggor från FACE och skuggor från Forever Living Products (Aloe Vera) som även dom har en kanonbra consealer som jag använder ibland.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!