• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna
    Linny skrev 2008-11-14 20:49:23 följande:
    Fint Lila passar dina bruna ögon!
    tack, tycker skuggan Sassy från MUS är snygg  med lite rosa med lite lila i.
    truelove 4 ever skrev 2008-11-14 20:43:13 följande:
    Himla snyggt. Vill med kunna sminka mig snyggt
    Du kommer bli jättebra! Dina sminkningar är fina. Ju mer man övar ju bättre blir det. 
  • Luxor

Tack för hjälpen.
    All about eyes concealer, hur appliceras den?

• fjäilen

idag var jag på kicks och fick hjälp att hitta både rengöringsprodukter och smink det blev rengörings"tvål" och foundation märket chanel. Så underbart fint hon sminkade mig!
    när jag om till jobbet sa många -vad fin du är idag,känner inte igen dig! posetivt att höra...
    men ack va dyrt märket är..men dryga produkter enligt säljaren... får väl hoppas att hon har rät... tre produkter för 910kr...

• Linny
    Luxor skrev 2008-11-14 21:17:11 följande:
    Tack för hjälpen.All about eyes concealer, hur appliceras den?
    Jag tar pyttepyttelite på mitt ringfinger och så duttar jag in den i huden under ögat. Ringfingret ska helst användas för att det är det svagaste fingret och då får man "rätt" tryck. Inte gnida in alltså..

Nu har jag haft min ett tag och jag upplever att den blivit lite torrare och lite för tjock. Därför tar jag kanske 1/1 knappnålshuvud med ögoncreme och 1 knappnålshuvud concealer och gnuggar ihop detta på båda mina ringfingrar. Sedan duttar jag försiktigt under ögat och upp mot inre ögonvrån tills det sjunkit helt in i huden helt utan skarvar eller nåt. Ska inte synas alls

Låter kanske som nåt tidskrävande men det tar inte mer än kanske 15 sekunder egentligen
  • zazzza
    Linny skrev 2008-11-14 19:52:27 följande:
    Men oj! Förlåt! Jag trodde inte det var bismuth i. Måste ha blandat ihop med EM, som då inte har det..
    absolut ingen fara,,,men de kliar inget av det iallafall,hade inte du en annan förutom real sand? jag tänkr om det är såsom han säger att nästa färg efter den blir ganska mörk?
  • Linny
    zazzza skrev 2008-11-14 23:18:57 följande:
    absolut ingen fara,,,men de kliar inget av det iallafall,hade inte du en annan förutom real sand? jag tänkr om det är såsom han säger att nästa färg efter den blir ganska mörk?
    rich vanilla. Den har jag på sommaren. Nu har jag blandat real sand och rich vanilla.
    Du ska ju ha samma färg i ansiktet som på din foundation. Foundation ska inte göra dig mörkare än vad du är naturligt. Då blir det inte snyggt..
  • MossaQ

Hittade tillbaka till tråden efter månaders uppehåll.
    You still going strong!
    Haha, ni inspirerar mig så mkt så jag har dragit över mitt morgonschema flera morgnar i rad, för att jag bara måste prova lite nya tekniker och skuggor

• Linny
    MossaQ skrev 2008-11-15 12:03:23 följande:
    Hittade tillbaka till tråden efter månaders uppehåll.You still going strong!Haha, ni inspirerar mig så mkt så jag har dragit över mitt morgonschema flera morgnar i rad, för att jag bara måste prova lite nya tekniker och skuggor
    Hihi Välkommen tillbaka!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!