• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-09-28 19:39:24 följande:
    linnyär det bättre priser i usa på redkeän vad det är här i sverige??
    Ja det kan man saga.. En stor tub med inpackning kostar 110 kronor...
    En jattebalsamflaska pa en liter kostar 190 kr..
  • trollsanna

LMK och Knott

Sminkningen i fredags gick faktiskt i ljusrosa runt hela ögat med svart eyeliner och svart kajal på insidan av fransraden sedan lite knallig rosa i globlinjen och lite högre upp. Hann tyvärr inte med någon bild...borde verkligen ha hunnit med det för jag har inte varit så nöjd med sminkning på väldigt länge. Trevligt var det på after worken också. Tänkte faktiskt först ha lila men när jag väl stod framför spegeln så ändrade jag mig. Velig till tusen, haha

LMK
    Blir kul att höra ditt betyg på Diors mascara. Själv så har jag använt cliniques sista dagarna och blir mer och mer nöjd med den. Fast som jag skrev tidigare så skulle jag villja ha en mascara som har Diors och Cliniques bästa egenskaper. Så jakten på en perfekt mascara fortsätter...

• Knott

trollsanna: det låter jättesnyggt, kul att du trivdes bra med mejken också. Hoppas att du kan återskapa den nån gång och även fota så att vi får se också

• trollsanna

Köpte Penslar från PL (resepenselkittet) Där i fanns faktiskt några penslar som nu blivit favoriter. Går att måla fina linjer med dom.

• trollsanna

Knott
    Ska försöka återskapa det. Blir nog om någon dag för vi ska ut och äta med några vänner. 

• Bluelight

Imorgon ska jag på klubb-kväll hos Make Up Stroe i Borås. Någon mer som ska dit? Vet ni om man får en gåva med sig hem? Vad gör man på en klubbkväll? Hur ska man gå klädd? Som till fest? Ska man komma sminkad eller kommer man att få möjlighet att prova på säsongsmake-upen?

• Phantera

TJOHOOO!

Idag fick jag äntligen hem mitt I.d. bare escentuals-smink idag!!
    Räknade ut att penslar och alla olika foundations, concealers mm skulle kosta strax över 6000 kr i Sverige (om jag tog de lägsta priserna jag hittade på nätet)!!! Jag har sparat ca 5000 kr!
    Jag trodde jag skulle spara 1500-2000 kr kanske, men räknar man ihop del efter del så...fick en smärre chock. Men blev ju inte mindre glad för det!
    Visst, jag fick lägga ut tull-pengar mellan USA och Kanada...och sen porto till Sverige. Men det blev sammanlagt 1800 kr, och då fick min kontakt ändå typ 15o kr för besväret!

• Tesssi

Ni verkar så kunniga här i tråden.
    Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig som nyligen upptäkt hur skoj det är med smink.

Jag behöver tips på en bra foundation.

Åker till Nice snart, så jag kanske kan inhandla något på Arlanda...

Tack på förhand!

/Tessi

• Phantera

Förresten...vad är MAC för märke?

EM och MUS förstår jag. Men MAC? Är det en förkortning eller heter märket kort och gott MAC?

Ska försöka få lite tid att använda mitt nya smink snart. Tänkte slänga allt det gamla.

En ny sminkväska skulle jag vilja ha. Men många fack..
    Hm...
    Kanske skulle önska mig ett sminkbord i julklapp...hm...

Nu väntar jag på lite ögonskuggor från EM.

Sen får man väl öva öva öva och öva tills man blir lika bra som Padmita...fast det lär man väl aldrig bli. Jag är NOLL konstnärligt lagd...hehe...
    Aja.

Nehepp...åter till sjukt barn.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!