• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • mjuik

Fluffguf: vad har du som du målar med då? Alltså inte penseln.
    Om man kollar på hur precision eyeliner brushen ser ut så borde det funka med en målarpensel.
    Kanske inte helt ultimat men själva utseendet.

Tycker det är läskigt med djurhår i penslar.

• maddie3

mjuik/
    jag använder målarpensel/konstnärspensel som jag köpt på clas ohlson. Funkar jättebra.
    de finns i olika storlekar. jag har den smalaste, det blir jättesnyggt.

• Fluffguf
    mjuik skrev 2008-09-27 21:07:21 följande:
    Fluffguf: vad har du som du målar med då? Alltså inte penseln.Om man kollar på hur precision eyeliner brushen ser ut så borde det funka med en målarpensel.Kanske inte helt ultimat men själva utseendet.Tycker det är läskigt med djurhår i penslar.
    Jag använder ögonskugga och vatten, funkar utmärkt
    Ja, konstnärspenslar ska fungera lika bra, jag vet att en del köper i specialaffärer för sånt, men jag har inte testat själv.
  • mjuik

Ögonskugga och vatten fick det bli.

Dök ner i mitt förråd med sminkgrejer och hittade en oanvänd borste i ett fodral. Det är antagligen dålig för det var de andra som kom i samma fodral.
    Offrade den. Klippte den kort och sned och testade att måla.
    Det blev bra!
    För första gången i mitt liv har jag målat eyeliner på mig själv och inte tvättat bort det efter att ha suckat åt mig själv i spegeln.
    Strålande!

Imorgon tänker jag åka och köpa en tunn konstnärspensel att måla med.

• Fluffguf
    mjuik skrev 2008-09-27 23:44:57 följande:
    Ögonskugga och vatten fick det bli.Dök ner i mitt förråd med sminkgrejer och hittade en oanvänd borste i ett fodral. Det är antagligen dålig för det var de andra som kom i samma fodral.Offrade den. Klippte den kort och sned och testade att måla.Det blev bra!För första gången i mitt liv har jag målat eyeliner på mig själv och inte tvättat bort det efter att ha suckat åt mig själv i spegeln.Strålande!Imorgon tänker jag åka och köpa en tunn konstnärspensel att måla med.
    Grattis! Jag hade samma upplevelse för typ ett år sedan, en liten sminktriumf
  • Fluffguf

Ni som har koll på dermalogica, vilka produkter rekommenderar ni till mig? Jag har fet/blandhy, ganska känslig.
    Har jag fattat rätt att man kan beställa från jearsey beauty company fraktfritt och utan tull?

• Shoppingtokig

Linny ----> Låter riktigt nice i Kalifornien, jag vill också!!!

• katarina118

linny

är det bättre priser i usa på redkeän vad det är här i sverige??

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!