• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • katarina118

linny

de är ju bra priser..

ja digga redken men bruka typ aldrig köpa det eftersom ja tycker de är dyrt..

• Knott
    Phantera skrev 2008-09-30 10:43:23 följande:
    Förresten...vad är MAC för märke?EM och MUS förstår jag. Men MAC? Är det en förkortning eller heter märket kort och gott MAC?Ska försöka få lite tid att använda mitt nya smink snart. Tänkte slänga allt det gamla.En ny sminkväska skulle jag vilja ha. Men många fack..Hm...Kanske skulle önska mig ett sminkbord i julklapp...hm...Nu väntar jag på lite ögonskuggor från EM.Sen får man väl öva öva öva och öva tills man blir lika bra som Padmita...fast det lär man väl aldrig bli. Jag är NOLL konstnärligt lagd...hehe...Aja.Nehepp...åter till sjukt barn.
    Du kan köpa sampleburkar av MAC:s lösa pigment på www.thebodyneeds.com, jättebra priser och snabb leverans. Burkarna ser små ut men räcker förvånansvärt länge. Om du vill klämma och känna finns MAC tyvärr inte i så många butiker; här i Sthlm finns det på NK och Åhléns city, tror att det är ungefär samma i Göteborg och att det även går att köpa över disk i Malmö, men övriga städer vet jag inte...
  • LMK

Trollsanna: Det lät jättefint med den rosa sminkningen! Kul med AW!
    Ja, jag hoppas att Diorshow är bra nu! Kör oxå just nu med Clinique- High Impact. Fick ett litet prov i en tidning tidigare. Den är faktiskt bra, men det är såå svårt att applicera då det är en stor borste & miniliten förpackning med typ 1 cm att hålla i

• Fluffguf
    LMK skrev 2008-09-30 14:49:32 följande:
    Trollsanna: Det lät jättefint med den rosa sminkningen! Kul med AW! Ja, jag hoppas att Diorshow är bra nu! Kör oxå just nu med Clinique- High Impact. Fick ett litet prov i en tidning tidigare. Den är faktiskt bra, men det är såå svårt att applicera då det är en stor borste & miniliten förpackning med typ 1 cm att hålla i
    Jag har också det provet Jag gillar mascaran, men den lilla förpackningen är opraktisk och svår att öppna...
  • LMK

Tesssi skrev 2008-09-30 08:47:49 följande:

Ni verkar så kunniga här i tråden. Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig som nyligen upptäkt hur skoj det är med smink. Jag behöver tips på en bra foundation.Åker till Nice snart, så jag kanske kan inhandla något på Arlanda...Tack på förhand! /Tessi
    Välkommen till fördärvet! (ja, för plånboken alltså... )
    Jag använder bara mineralfoundation i puder form (ID Bare Minerals), så jag kan inte rekommendera något annat personligen, tyvärr. Men vet att många är jätte nöjda med Helena Rubinstein Colour Clone! Finns i flera olika utföranden så haffa en säljare så får du säkert bra hjälp.
  • luspudel

Hehe, ny sminkerfarenhet: jag har gjort en ögonfransförlängning! Har sååå långa, kolsvarta täta fransar nu. Underbart! =)

• Fluffguf
    luspudel skrev 2008-09-30 17:18:54 följande:
    Hehe, ny sminkerfarenhet: jag har gjort en ögonfransförlängning! Har sååå långa, kolsvarta täta fransar nu. Underbart! =)
    Häftigt! Var gjorde du det? Vad kostade det och hur länge håller det?
  • luspudel
    Fluffguf skrev 2008-09-30 17:24:51 följande:
    Häftigt! Var gjorde du det? Vad kostade det och hur länge håller det?
    Ja, riktigt coolt! =) Jag fick det gratis, tjejen som gör förlängningarna har även kurser i det, så hon frågade ifall jag kunde tänka mig att vara modell. Haha oja! =)
    Nu är det ju en elev som har gjort det så jag vet inte riktigt hur länge, men i vanliga fall ca 3-4 veckor =)
  • trollsanna

monsterhummer

Vad kul det måste vara med långa fransar och snyggt dessutom, har du något kort? Blev så nyfiken.

• yasmin

HEJ
    här e jag hehhe,men det e första gången för mig!Jag är inte så duktig när det gäller smink.Men till er som kan detta,jag behöver hjälp.Det är så att jag har ganska små ögon,och vet ej hur jag ska sminka mig för att dom ska se större ut.Pluss att mina läppar e små men fylliga.Vad ska jag ha,färg eller glans.Tackar så mkt tjejer

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!