• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny

Ang. dyrare/billigare märken. Gillar Makeupstores skuggor mer helt enkelt pga att de har så otroligt mycket mer färger än Face. Face är helt ok, men jag tycker de har lite jämförelsevis. Med bra bas kan man dock köpa alla möjliga sorters skuggor, bara de har ok pigment i sig.
    Jag gillar tex. skuggor från www.pureluxecosmetics.com. Skitbilligt
    Köper även Mac-skuggor, fast de är ju inte så billiga i fullstorlek. Kan dock köpa i samples.

• LMK

Trollsanna: Snyggt! Du ser, det slank in en grön skugga där... fniss! Jag är övertygad om att du kommer äääälska grönt snart

• LMK

Jag igen...
    Padmita hade nya pigment senast som jag inte kände igen sen tidigare; www.archetypecosmetics.com/index.html men som såg riktigt fina ut på henne.
    Proverna var riktigt billiga $0,25 /st men kommer dock i zippåsar. Bilderna var lite sådär att gå på men jag blev lite sugen på att testa... inte för att jag "behöver" fler pigment direkt... men ändå... Ja ni förstår, eller hur?!

• trollsanna
    miss nöjd skrev 2008-12-01 17:20:31 följande:
    Ni sminkinsatta.... Håller Make up store och Face samma kvalitet? KOstar de lika mkt? Är det ett måste med märken av denna typ om man ska få en snygg makeup sitta hela dagen? Har sett att många pratar om ngn grund man ska ha på ögat för att det ska sitta? Är det då grunden som är det viktiga och sen sitter till och med en ögonskugga från H%M bra??

glömde säga att jag också använder ''billiga'' skuggor. Gillar precis som Linny PL: s mineralskuggor. Superbillliga och riktigt bra.

LMK
    Nu var du rolig Flört  ja måste nog krypa till korset och säga att jag faktiskt börjat gilla grönt mer och mer. Får nog äta upp det jag sagt tidigare hmm haha. Trivdes otroligt bra i gårdagens milda sminkning. Så du får nog rätt.

• Fridapida
    maddie3 skrev 2008-12-01 21:46:21 följande:
    den är inräknad i priset.
    Nej, frakten tillkommer på hqhair. Tyvärr... runt en 50-lapp skulle jag tro.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2008-12-02 14:38:06 följande:
    Nej, frakten tillkommer på hqhair. Tyvärr... runt en 50-lapp skulle jag tro.
    oj, jag var helt säker på att det var inräknat i priset :(. Måste ha blandat ihop den sidan med någon annan som frakten ingår i priset.....kom nu på vilken...det var jerseybeauty :)
  • Phantera
    maddie3 skrev 2008-12-02 15:24:58 följande:
    oj, jag var helt säker på att det var inräknat i priset :(. Måste ha blandat ihop den sidan med någon annan som frakten ingår i priset.....kom nu på vilken...det var jerseybeauty :)
    Strawberrynet.com kanske? Där är det gratis frakt.
    Man kan åka på en tullavgift, men skickar min in en kopia på kvittot så får man pengarna tillbaka.

Appråpå strawberrynet.com så kom min julklapp därifrån idag. Tull igen...218 spänn, men som sagt, det får jag ju tillbaka. Synd bara jag får vänta till julafton innan jag får öppna!
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-12-02 22:21:26 följande:
    Har lagt upp dagens sminkning på bloggen. Blev grönt igen...helt otroligt. Jag som inte gillat grönt ha hatrollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint! Du passar i grönt...också! Du passar i så många färger.

Får se när jag får tid att prova min BOS!! Jag ska ju på julbord på fredag, då måste jag ju hittat något som är lite festligt.
    Vet ju inte än vad jag ska ha för topp...fan att jag inte tänkte på asos.com tidigare, där hade de många assnygga toppar!! Buhuu! Aja...vi får se vad det blir...
    Men jag är sugen på någon färgglad julig sminkning iaf...förslag?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!