• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Men shit alltså vad hon är duktig Padmita!
    Alla hennes skuggor ser så metalliska ut...är det själva skuggan, typ något innehåll, eller pigmentet som gör det...eller hur "funkar" det?

Är det en "sort", typ som matte, shimmer, pearl osv?

• Phantera

Är de här fransarna äkta?
    Jag menar, en mascara kan ju inte ge fler fransar än man har. Bara bygga upp dem/förlänga/göra tätare...

De säger ju att en reklam inte får ljuga. (Fast många reklamfilmer mm gör det tyker jag)...
    Har hon så här många fransar, funkar mascaran så bra?

Och sist men inte minst, är det ens snyggt?
    Jag tycker inte det...det är för mycket...enligt in smak.

• Fluffguf
    Phantera skrev 2008-12-03 02:14:43 följande:

" target="_blank">

Är de här fransarna äkta? Jag menar, en mascara kan ju inte ge fler fransar än man har. Bara bygga upp dem/förlänga/göra tätare... De säger ju att en reklam inte får ljuga. (Fast många reklamfilmer mm gör det tyker jag)... Har hon så här många fransar, funkar mascaran så bra? Och sist men inte minst, är det ens snyggt? Jag tycker inte det...det är för mycket...enligt in smak.
    Jag är rätt säker på att alla mascarareklamer använder lösögonfransar, sådär många fransar finns ju ingen som har! Det enda mascaran kan göra är ju att göra varje frans tjockare, men skulle man få så mycket effekt med äkta fransar skulle de ju vara helt galet klumpiga
  • Jen 82

Tja alla sminkdonnor! Kikar in här ibland och läser mest-
    Nu behöver jag tips på en bra mascara, jag har ganksa känsliga ögon så inte för stark.
    Hoppas ni kan hjälpa mig.

• Linny
    Jen 82 skrev 2008-12-03 11:00:00 följande:
    Tja alla sminkdonnor! Kikar in här ibland och läser mest- Nu behöver jag tips på en bra mascara, jag har ganksa känsliga ögon så inte för stark. Hoppas ni kan hjälpa mig.
    Jag använder oftast Max Factor, stretch eller masterpiece. Har provat massa andra, dyrare märken, men återvänder alltid till MF.
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-12-02 22:21:26 följande:
    Har lagt upp dagens sminkning på bloggen. Blev grönt igen...helt otroligt. Jag som inte gillat grönt ha hatrollsannasmakeup.blogspot.com/
    Skitsnyggt, du passar verkligen i grönt och lugg för den delen
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-12-02 22:21:26 följande:
    Har lagt upp dagens sminkning på bloggen. Blev grönt igen...helt otroligt. Jag som inte gillat grönt ha hatrollsannasmakeup.blogspot.com/
    Du passar visst i grönt Jättefint
  • Fridapida

Phantera skrev 2008-12-03 02:14:43 följande:

de här fransarna äkta?Jag menar, en mascara kan ju inte ge fler fransar än man har. Bara bygga upp dem/förlänga/göra tätare...De säger ju att en reklam inte får ljuga. (Fast många reklamfilmer mm gör det tyker jag)...Har hon så här många fransar, funkar mascaran så bra?Och sist men inte minst, är det ens snyggt?Jag tycker inte det...det är för mycket...enligt in smak.
    Jag skulle säga så här... de där fransarna är lika äkta som Dolly Partons tuttar.

Jag HATAR mascara-reklam just av den anledningen. Fransarna ser alltid fejk ut och för det mesta väldigt fula.
  • Fridapida

Jen 82 skrev 2008-12-03 11:00:00 följande:

Tja alla sminkdonnor! Kikar in här ibland och läser mest- Nu behöver jag tips på en bra mascara, jag har ganksa känsliga ögon så inte för stark. Hoppas ni kan hjälpa mig.
    Hej själv! Roligt att du följer tråden.

Om du är känslig så undvik smink med parfym. Lancome har bra mascaror men det är mkt parfym i dem.
    Jag vet att många märken har mascaror för känsliga ögon, men tyvärr är de ganska trista. De ger mest färg.

Finns kanske någon som vet någon för känsliga ögon som ger lite effekt?

Jag skulle prova ID's mascara.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!