• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-30 18:13:11 följande:
    Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag. Finns bild på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snygga färger!! Du passade i dem!
  • Phantera

Vaknade i natt och hostade hostade hostade. Och då börjar ögonen rinna, antagligen pga ögoninflammationen. De rann och rann. Det var som att jag storbölade, typ. Fast detta med STÄNGDA ögon eftersom jag försökte sova...(lycka till med den hostan lixom!!!) Aja...
    Det är lite bättre nu på kvällen iaf...lite mer rosa än rött. Så jag hoppas det är borta snart.
    Alla på jobbet undrar vad det är för fel?
    "Sovit dåligt?" "Allergi?" "Vad går du på?" Osv...haha...
    Och de man inte känner som inte frågar skäms man nästan inför...man känner att man lixom vill förklara sig, för det syns så himla väl.
    Gröna ögon med ögon...röda runt om.

Åh...undrar när jag får min BOS! Weee...

Nej..nu ska jag titta på Gossip Girl som jag spelar in. Tacka vet jag DigitalBox!

• Phantera

trollsanna > Förresten! Den gråa och lila sminkningen gillade jag mycket också. De färgerna var snygga ihop och jag blir sugen på att införskaffa en grå skugga!
    Om det inte är någon i Bos? Kommer inte ihåg...hehe...

• Linny
    trollsanna skrev 2008-11-30 18:13:11 följande:
    Tack så mycket!Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag. Finns bild på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint Kul med rött!
    Phantera skrev 2008-11-30 19:43:59 följande:
    Vaknade i natt och hostade hostade hostade. Och då börjar ögonen rinna, antagligen pga ögoninflammationen. De rann och rann. Det var som att jag storbölade, typ. Fast detta med STÄNGDA ögon eftersom jag försökte sova...(lycka till med den hostan lixom!!!) Aja...Det är lite bättre nu på kvällen iaf...lite mer rosa än rött. Så jag hoppas det är borta snart. Alla på jobbet undrar vad det är för fel?"Sovit dåligt?" "Allergi?" "Vad går du på?" Osv...haha...Och de man inte känner som inte frågar skäms man nästan inför...man känner att man lixom vill förklara sig, för det syns så himla väl.Gröna ögon med ögon...röda runt om. Åh...undrar när jag får min BOS! Weee...Nej..nu ska jag titta på Gossip Girl som jag spelar in. Tacka vet jag DigitalBox!
    Stackare, krya på dig!
  • trollsanna

Trolltyg
    Skuggan var häftig man kan variera med att göra den svagare och även starkare och göra en mer dramatisk look. Den var rolig att jobba med. Ska försöka mig på tipset du gav, det låter snyggt.

Phantera
    Tack och krya på dig!
    Ang. grå skugga så har jag nyligt börjat använda min gråa Storm från FACE. Har haft svårt för grått eftersom ag tyckt att jag sett så trött ut i det men nu gillar jag den jättemycket bara man tar lite i taget. Sedan så kan man variera den med många andra skuggor. Vet inte om någon grå är med i bos.

Linny
    Tack! Det var lite kul med rött. Kändes lite vågat.

• maddie3
    Fridapida skrev 2008-11-30 15:10:45 följande:
    Från hqhair.comÄr nog en perfekt julklapp!
    Jag hittar den inte, är nog slut Ledsen attans vilken otur. Jag som så gärna ville ha den.
  • MissC24

Kolla under makeup och sen Urban Decay och sen klickar du på första bilden där så kommer den paletten upp

maddie3 skrev 2008-12-01 09:26:45 följande:
    Jag hittar den inte, är nog slut  attans vilken otur. Jag som så gärna ville ha den.
  • LMK

Pokergirl skrev 2008-11-28 19:10:04 följande:

LMK: Sådana besvär får jag när jag använder mineralsmink, lugnade sig direkt jag slutade med mineraler.
    Jo, en del får de besvären, troligtvis av Bismuth.
    Men jag har använt mineralsmink i över 2 år, så det är inte orsaken till detta. Däremot var det en för stark dagkräm jag använde i somras som utlöste detta.
  • LMK

Fina sminkningar ni alla gjort under helgen!

Själv är det "halvnaket" här
    Har slutat med underlag för att låta utslagen få läka i lugn & ro så det är bara sminkade ögon som gäller. Kör idag med lite MUS Muffin, FACE Umbria i globlinjen & sedan MAC Teal som eyeliner. Känns som det räcker för att matcha min blanka panna...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!