• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • miss nöjd

Ni sminkinsatta.... Håller Make up store och Face samma kvalitet? KOstar de lika mkt? Är det ett måste med märken av denna typ om man ska få en snygg makeup sitta hela dagen? Har sett att många pratar om ngn grund man ska ha på ögat för att det ska sitta? Är det då grunden som är det viktiga och sen sitter till och med en ögonskugga från H%M bra??

• trolltyg
    miss nöjd skrev 2008-12-01 17:20:31 följande:
    Ni sminkinsatta.... Håller Make up store och Face samma kvalitet? KOstar de lika mkt? Är det ett måste med märken av denna typ om man ska få en snygg makeup sitta hela dagen? Har sett att många pratar om ngn grund man ska ha på ögat för att det ska sitta? Är det då grunden som är det viktiga och sen sitter till och med en ögonskugga från H%M bra??
    FACE är något dyrare än MUS (make up store) typ 10-15 kr. Personligen gillar jag FACE mycket bättre än MUS, gillar formulan och pigmenteringen bättre på ögonskuggorna. Men om du har en bra bas så kan billigare märken funka hyffsat.

Det är viktigt med bra bas oavsett hur dyrt/billigt man väljer att använda. Med bas menar jag en ögonprimer som gör att skuggan fäster bättre, håller bättre och får starkare pigmentering. Primers finns i olika prisklasser och kvalitet. Många här i tråden använder Lumenes ögonprimer och är jättenöjd och den är inte så fasligt dyr.  
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • maddie3

Fick snabba svar från båden Hqhair.com och lookfantastic ang Book of shadows och tyvärr kommer den inte in igen :( lyckos er som hann beställa den.

Och på urban decays egna sida finns den inte, bara Ammo box of shadows.

• maddie3
    Ullis 74 skrev 2008-12-01 21:14:07 följande:
    Är det någon som vet hur mycket frakten är på när man beställer från HQ.hair.com?
    den är inräknad i priset.
  • Knott

FACE och MUS anses väl vara ungefär likvärdiga i kvalitet. Däremot innehåller MUS:s pressade ögonskuggor triclosan (som är klassat som ett gift) för dess bakteriedödande egenskaper, vilket jag tycker är lite tveksamt. Personligen är jag väldigt förtjust i FACE:s ögonskuggor, men även MAC:s som ligger i ungefär samma prisklass som FACE.

MEN du kan komma väldigt långt med billiga skuggor om du har en bra primer! Jag använder Lumenes eye makeup base och jag tycker att en makeup med skuggor från t ex IsaDora, Maybelline, L'Oréal eller H&M håller lika bra som en makeup lagd med t ex MAC, FACE, Clarins eller Biotherm. Dock brukar de finare skuggorna ha bättre pigmentering, vilket gör att du kan få ett mer färgintensivt resultat. Men återigen, vissa budgetskuggor har riktigt bra pigmentering också, till exempel har jag precis testat en palett från H&M (www.makeupoholic.blogspot.com) som är väldigt välpigmenterad!
  • TigerLinn

nu har jag äntligen tagit tag i min besluts ångets och beställt lite smink och hudvård :) är nöjd :)
    ska försöka sova lite nu
    kram

• trollsanna
    Knott skrev 2008-12-01 16:14:52 följande:
    Trollsanna: jag gillade absolut din rödsvarta sminkning. Säger som trolltyg - tror att det kan vara coolt att köra den röda på ögonlocket och den svarta i globlinjen. Lite komiskt, jag kör vinrött och mörkgrått idag, från H&M:s Decadent Smoky Eyes palett: www.makeupoholic.blogspot.com
    Tackar ska testa det ni rekomenderat nästa gång jag använder skuggan.
    Snygg sminkning. Ska även testa vinrött med grått, fick lite inspiration.
    Tycker FACE är snäppet bättre men gillar båda ändå. Vad som är med dom ''billigare'' skuggorna är att det kan vara mycket utfyllnadsmatrial i skuggorna. Har man en bra grund med foundation och en primer så får man ett jämnare och finare resultat på sminkningen och den sitter hela dagen samt så kan en del färger bli mer intensiva. 

---------------------------------------

Har lagt upp gårdagens enkla ljusa sminkning i bloggen.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!