• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 21:03:57 följande:
    Ok, så finishingdust kan man ha både över och under då?!
    Japp. LÄgger man det under så funkar det lite som en primer och minskar synligheten av porerna
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-08 22:04:48 följande:
    Japp. LÄgger man det under så funkar det lite som en primer och minskar synligheten av porerna
    Ah, nice!

Pokergirl

Jaha, men då kanske jag inte är ute och cyklar då, detta var ju runt 2001 eller nåt...
  • TigerLinn

ineg bild tyvärr hann inte ta någon innan jag skulle iväg och nu är de bort tvättat.. :S

men det var e.fs Vela/volance på ögon skyggan..

Linny skrev 2008-10-08 19:41:24 följande:
    Ah, jag vet inte. Det är säkert en kombination av min foundation och min rouge från Nars
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-09 14:05:59 följande:
    Dagens sminkning ligger ute.. www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php matta färger idag. Brun (gråbrun mörk skugga från Mac) tillsammans med Muffin (gammal favvo från MUS). Läppenna från MUS: Passion. Gillar den jättemycket. Snygg att ha bara utan något annat. Men den kommer inte till sin rätt på bilderna tyvärr.
    Jättesnyggt Linny!
  • LMK

Linny: Fin mejk!! Snyggt med det matta mot svagt skimmrande Muffin. Undrar om inte jag oxå har den läppennan... Namnet känns bekant... Måste kolla hemma! Är själv dålig på att måla munnen, blir oftast lite gloss. Då jag har så röd mun i mig själv räcker oftast det. Trist egentligen...
    Skulle vilja vara som Gwen Stefani. Hon har ALLTID rött läppstift. Så läckert & passande!!

• Knott

Fint Linny! Jag är själv inne i en period då jag föredrar matta skuggor men har känt mig ganska ensam om det, skönt att det dyker upp på någon annan också

• trollsanna

Har inte laggt upp någon make på bloggen idag. Har haft en deppig dag och inte orkat vara här. Kikar bara in fram och tillbaka en snabb sväng. Min älskade gamla farmor insomnade och for till himlen idag på morgonen. Kommer igen när man får lite ork och lust och inte har så rödgråtna ögon.  Kommer nog kika in men inte skriva så mycket.

Kram

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!