• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Linny > Fin bild, fin familj. Du har den där härliga gravid "glowen". *avis*

• Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 16:15:56 följande:
    Ah...såg nu att det var foundation du köpt men vet du ungefär hur mkt de kostar?
    Alltså, det var ju mineralfoundation jag köpte. Dvs. puderform. NÄr du skriver mineralpuder, vad menar du då? Deras finishing dust? För foundation så betalade jag 35 dollar.
    TigerLinn skrev 2008-10-08 18:38:15 följande:
    idag har jag sminkat mig.. hehe ska iväg snart men riktigt lyckat.. :D
    Bild? Vilka färger?
    Phantera skrev 2008-10-08 18:46:50 följande:
    Linny > Fin bild, fin familj. Du har den där härliga gravid "glowen". *avis*
    Ah, jag vet inte. Det är säkert en kombination av min foundation och min rouge från Nars
  • Fridapida

Linny
    välkommen hem! Jag måste få veta... hur var Sephora???

Greeneyes
    Jag är helt på din linje. Det bästa med fest är förberedelserna. Jag ska ut nu på lördag och tyvärr har jag råkat ut för ett litet missöde. Fultrollet har varit inne i min garderob och svingat med sitt trollspö över mina kläder. Resultat: allt blev fult. *galen* Det verkade som om han även tog en sväng på stan för jag har gått in i varenda affär som säljer kläder till vuxna kvinnor... ingenting fanns.

Tesssi
    Det låter som en bra idé. Hoppas att du blir nöjd. Jag älskar det, har tyvärr inte råd nu. Det fina med att vara utan handskar är att man kan ha fina ringar o armband.

• Linny
    Fridapida skrev 2008-10-08 19:48:26 följande:
    Linnyvälkommen hem! Jag måste få veta... hur var Sephora??? GreeneyesJag är helt på din linje. Det bästa med fest är förberedelserna. Jag ska ut nu på lördag och tyvärr har jag råkat ut för ett litet missöde. Fultrollet har varit inne i min garderob och svingat med sitt trollspö över mina kläder. Resultat: allt blev fult. *galen* Det verkade som om han även tog en sväng på stan för jag har gått in i varenda affär som säljer kläder till vuxna kvinnor... ingenting fanns. TesssiDet låter som en bra idé. Hoppas att du blir nöjd. Jag älskar det, har tyvärr inte råd nu. Det fina med att vara utan handskar är att man kan ha fina ringar o armband.
    Alltså; det var ju inte den otroliga upplevelse jag trodde det skulle vara.. Som ett snyggare Kicks typ

Däremot finns det kanske större Sephora i tex New York osv. De tre olika som jag såg var som en stor Kicksbutik... Men de hade ju roligare och bättre grejer förstås Men jag hade ju liksom fått intrycket av att det skulle vara något helt otroligt
  • Salt Groda

Jag brukar läsa här i sminktråden även om jag sällan skriver något. Kul att läsa om alla tips på produkter, men lite ledsamt för plånboken ibland när man bara mååste testa nya produkter!

Jag bor i California, och gud va kul det är att läsa om hur du Linny uppfattar hur det är här. "Sitter inne med AC´n på max, tar bilen överallt", haha, klockrent! Faktum är att jag nog aldrig varit så vit förr som denna sommaren. Man blir liksom nojig av all sol, och smörjer sig med 30 varje dag. Vill ju inte bränna sig och bli ett russin i förtid. Men alla svenskar som kommer hit o hälsar på vill pressa i solen, vilket för oss känns konstigt...(och sen ser de ut som kräftor när de åker hem )

Sephora är bra för att de har mycket av de "bra" märkena, plus att det är rätt billigt. Jag handlar typ allt på sephora, smink o hudvård. Men det är ju ingen fantastisk upplevelse att gå på sephora annars egentligen...

• Fridapida
    Linny skrev 2008-10-08 19:55:01 följande:
    Alltså; det var ju inte den otroliga upplevelse jag trodde det skulle vara.. Som ett snyggare Kicks typ Däremot finns det kanske större Sephora i tex New York osv. De tre olika som jag såg var som en stor Kicksbutik... Men de hade ju roligare och bättre grejer förstås Men jag hade ju liksom fått intrycket av att det skulle vara något helt otroligt
    Du anar inte hur glad svaret gör mig. Nu känns det inte lika jobbigt. Haha! Men de verkar som du hittat mycket kul ändå. Skoj! Vad fina ni vad på bilden.
  • Fridapida
    Salt Groda skrev 2008-10-08 20:25:18 följande:
    Jag brukar läsa här i sminktråden även om jag sällan skriver något. Kul att läsa om alla tips på produkter, men lite ledsamt för plånboken ibland när man bara mååste testa nya produkter! Jag bor i California, och gud va kul det är att läsa om hur du Linny uppfattar hur det är här. "Sitter inne med AC´n på max, tar bilen överallt", haha, klockrent! Faktum är att jag nog aldrig varit så vit förr som denna sommaren. Man blir liksom nojig av all sol, och smörjer sig med 30 varje dag. Vill ju inte bränna sig och bli ett russin i förtid. Men alla svenskar som kommer hit o hälsar på vill pressa i solen, vilket för oss känns konstigt...(och sen ser de ut som kräftor när de åker hem )Sephora är bra för att de har mycket av de "bra" märkena, plus att det är rätt billigt. Jag handlar typ allt på sephora, smink o hudvård. Men det är ju ingen fantastisk upplevelse att gå på sephora annars egentligen...
    Ja, man blir ju hemmablind. Det spelar ingen roll var man bor, det blir alltid en vardag.
    Roligt att du följer tråden. Hoppas du "visar" dig igen.
  • Linny
    Salt Groda skrev 2008-10-08 20:25:18 följande:
    Jag brukar läsa här i sminktråden även om jag sällan skriver något. Kul att läsa om alla tips på produkter, men lite ledsamt för plånboken ibland när man bara mååste testa nya produkter! Jag bor i California, och gud va kul det är att läsa om hur du Linny uppfattar hur det är här. "Sitter inne med AC´n på max, tar bilen överallt", haha, klockrent! Faktum är att jag nog aldrig varit så vit förr som denna sommaren. Man blir liksom nojig av all sol, och smörjer sig med 30 varje dag. Vill ju inte bränna sig och bli ett russin i förtid. Men alla svenskar som kommer hit o hälsar på vill pressa i solen, vilket för oss känns konstigt...(och sen ser de ut som kräftor när de åker hem )Sephora är bra för att de har mycket av de "bra" märkena, plus att det är rätt billigt. Jag handlar typ allt på sephora, smink o hudvård. Men det är ju ingen fantastisk upplevelse att gå på sephora annars egentligen...
    Hahaha Ja, jag kan tänka mig att vi svenskar upplevs som solgalningar. Nu var vi ju aldrig ute och pressade eller solade alls för den delen, men har man två månaders sol om året och kommer dit i tex. oktober så blir man ju överlycklig för värmen. För sedan ska man ju hem till snålblåsten igen

Vi var ju där i tre veckor för två år sedan och i ytterligare tre veckor för fyra år sedan, och det var likadant där då. Dvs alla tog bilen, satt inne med AC:n på högsta i stickade tröjor trots 35 graders värme ute Vi kände oss som UFOn Dessutom reagerade jag på att deras stora muggar läsk, på restauranger, är typ 2 liter. Våran stora här i sverige är typ som deras minsta. Dessutom dricker många upp sin stora och så fyller de på den och tar med ut till bilen. Hur kan man liksom dricka de mängderna läsk?

Det som gjorde mig mest deppad (älskar latte) var det blaskiga kaffet. En latte på Starbucks var en vattnig historia, bryggt på klorerat vatten. Och baristorna har missat något i sin baristakurs. Man ska visserligen hålla undan skummet när man häller upp den skummade mjölken i muggen, men det är ju bra om man avslutar med att skopa dit lite skum på toppen. Nädu, där fick man lite varm mjölk minus skum tillsammans med tunnt blaskigt klor-kaffe. Så lycklig när jag kom hem och fick trycka på knappen till min helautomatiska espressomaskin som både maler och brygger
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-10-08 20:28:42 följande:
    Du anar inte hur glad svaret gör mig. Nu känns det inte lika jobbigt. Haha! Men de verkar som du hittat mycket kul ändå. Skoj! Vad fina ni vad på bilden.
    De nada Jo de har ju mycket kul där förstås! Bara bra märken så att säga.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!